افسر سابق پنتاگون با بیان اینکه ملت ایران در سال ۱۳۵۷ قیام کرد تا از یوغ آمریکا خارج شود اما آمریکایی‌ها علیه ایران عملیات روانی صورت دادند، ‌ گفت: آقای ترامپ، مردم آمریکا از جنگ خسته شده‌اند و دچار بیکاری و مواد مخدر هستند.

افسر سابق پنتاگون خطاب به ترامپ: مردم آمریکا از جنگ خسته شدند و دچار بیکاری‌ و موادمخدر هستند

به گزارش قدس آنلاین، اسکات بنِت ظهر امروز در ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو که در محل هتل الغدیر مشهد درحال برگزاری است، اظهار داشت: وقتی ما از قدرت نرم صحبت می‌کنیم، باید بدانیم که این مسئله بسیار حائز اهمیت است؛ اسنودن به افشاگری پرداخت و دقیقاً در مورد همین مسئله صحبت کرد؛ روز گذشته این افتخار را داشتم که به حرم رضوی مشرف شوم و این افتخار بزرگی بود و یکی از دوستانی که آن‌جا حضور داشت، کتاب و مطلبی را به من داد که بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم و دیدم قدرت نرم چه تأثیری می‌تواند داشته باشد.

افسر سابق عملیات روانی ارتش آمریکا بیان کرد: رهبر ایران نامه‌هایی به جوانان کشورهای مختلف نوشت و آن‌ها را مخاطب قرار داد؛  با قدرت‌گیری ترامپ شاهد بودیم روال متفاوت شد، نوعی واقعیت معنوی وجود دارد و باید این روایت به‌درستی مطرح شود.

بنت تصریح کرد: آقای ترامپ، شما باید واقعیت دنیا را بدانید، دونالد ترامپ برای حیات سیاسی خود دست‌وپا می‌زند و در اطرافش مجموعه‌ای از دروغ‌گویانِ جنگ‌افروز حضور دارند که علیه سوریه و ایران این کار را می‌کنند اما مردم معمولی آمریکا به‌دنبال جنگ نیستند و پیام‌شان نیز همین است.

تحلیل‌گر مبارزه با تروریسم با اشاره به اینکه ترامپ مخالف اقدامات اوباما است، گفت: مسیحیان و مردم آمریکا می‌دانند که ترامپ چه ضربه‌هایی را به منافع ملی وارد کرده است، خروج شما از برجام به‌ضرر ملت آمریکا است، آقای رئیس جمهور نباید رؤیای شما به‌ضرر ما تمام شود، حرکت در مسیر غارت اموال کشورهای دیگر نباید ادامه پیدا کند.

اسکات بنت ادامه داد: آقای ترامپ، لطفاً در مسیر عقلانیت حرکت کنید؛  ملت آمریکا وقتی به دولت نگاه می‌کنند می‌خواهند در مسیر درستی و صداقت حرکت کنید و ما به ایران آمده‌ایم تا با ملت ایران، دیدگاه‌های خود را به‌اشتراک بگذاریم. آقای ترامپ، در مسیر عقلانیت و حکمت حرکت کنید. ما با شرکت‌های نفتی که قدرت زیادی دارند مخالف هستیم. در ۱۹۵۳ آمریکا در ایران کودتایی را به‌خاطر نفت صورت داد و دولت منتخب ایران را سرنگون کرد.

افسر سابق عملیات روانی ارتش آمریکا افزود: ملت ایران در سال ۱۳۵۷ قیام کرد تا از یوغ آمریکا خارج شود اما آمریکایی‌ها علیه ایران عملیات روانی صورت دادند، آقای ترامپ، شما فردی هستید که ظاهراً می‌خواهید خود را پویا نشان دهید، مردم آمریکا از جنگ خسته شده‌اند و دچار بیکاری و مواد مخدر هستند. جنگ‌افروزان اطراف شما می‌خواهند شما را در این مسیر قرار دهند و حتی ممکن است شما را اگر این کار را نکنید در مسیر استیضاح قرار دهند.

بنت گفت: باید از حرکت در مسیر جنگ جهانی سوم ممانعت کرد، ملت آمریکا مخالف این جنگ‌افروزی است و با این سیاست مخالف هستند. منافع کشور برای جنگ‌افروزان آمریکایی اهمیتی ندارد و نتیجه کارها را نیز در اروپا شاهد هستید. کشورهای اروپایی مقصر این داستان را آمریکا می‌دانند. اروپایی‌ها می‌دانند که اوباما و کلینتون جنگ‌هایی را رقم زده‌اند تا به اهدافشان برسند و این سیاست همچنان ادامه دارد و تلاش دارند آمریکا به سلطه بیشتری برسد.

تحلیل‌گر سابق مبارزه با تروریسم و مطالعه تروریسم در وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: ملت آمریکا و ایران می‌خواهند این جنگ‌ها خاتمه پیدا کند، ملت آمریکا از ایران نفرت ندارند، آن‌ها دنبال امید هستند. آقای ترامپ، به‌جای حرکت در مسیر برهم‌زدن صلح، در این مسیر حرکت کنید؛ برای تحقق رؤیای آمریکایی، دولت آمریکا باید صداقت کامل داشته باشد. جهان می‌تواند سرزمین شعر و شعور باشد و می‌توانیم دنیا را با رؤیای خودمان محقق کنیم و خداوند این آینده را برای ما رقم زده است. آمریکایی‌ها به این نکته پی برده‌اند که سیاست‌گذاران‌شان خدا را از جریان آموزشی حذف کرده و نتیجه آن مشکلاتی است که امروز بخشی از مردم آمریکا با آن مواجه هستند. باید در مسیر حقیقت قدم برداریم، به‌عنوان افسر سابق پنتاگون به اهمیت قدرت نرم واقف هستم.

اسکات بنت بیان کرد: می‌توانیم نامه‌هایی را به مقامات کشورهای مختلف بنویسیم و با این نامه‌ها، گفتمان صلح را گسترش دهیم و در مقابل کسانی قرار بگیریم که دنبال جنگ بی‌پایان هستند.

به گزارش تسنیم، گزارش بنت با نام SHELL GAME یکی از دلایلی بود که منجر به تصمیم ادوارد اسنودن برای ترک آمریکا شد. وی در حوزه‌های سیاسی، جنگ روانی، امنیتی ــ نظامی و افشاگری تخصص دارد. بنت که یک‌سال به‌عنوان پیمانکار در دفتر ضدتروریستی وزارت امور خارجه آمریکا زیر نظر ژنرال Dell Dailey فعالیت داشت، مدتی نیز به‌عنوان محقق علوم اجتماعی در یکی از اندیشکده‌های محافظه‌کار مستقر در واشنگتن به‌نام بنیاد هریتیج فعالیت می‌کرد.

بنت در بوز آلن همیلتون که شرکتی در حوزه مشاور مدیریت است با اِسنودن آشنا شد. بوز آلن همیلتون در زمینه ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی، مدیریت فناوری اطلاعات، صنایع دفاعی، مهندسی سیستم، مدیریت تغییرهای سازمانی، مدل‌سازی و شبیه‌سازی کامپیوتری، تجزیه و تحلیل اقتصادی، برنامه‌ریزی استراتژیک و مدیریت اطلاعات فعالیت می‌کند.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی از دانشگاه ایالتی سن‌خوزه و کارشناسی ارشد از دانشگاه جرج میسون بوده و مدرک دکترای خود را از دانشگاه کاتولیک آمریکا دریافت کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.