همدان - صبح امروز با حضور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور تفاهم‌نامه همکاری حفاظت محیط زیست و فرماندهی نیروی انتظامی استان همدان منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری حفاظت محیط زیست و فرماندهی نیروی انتظامی استان همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در جلسه ای که به این منظور در فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: بزرگترین رسالت محیط زیست، حفظ آب و خاک وهوا برای بقای انسان و حیوان و گیاه است که امروز این عناصر حیاتی در ایران وضعیت نگران کننده ای دارد و باید تصمیمات جدی در این حوزه گرفته شود وگرنه با مباحث امنیتی در این حوزه مواجه خواهیم شد.

جمشید محبت خانی با بیان این مطلب افزود: محیط زیست از تعداد نفرات مکفی برخوردار نیست و یگان حفاظت محیط زیست که ۵۰ درصد از پرسنل این سازمان را تشکیل می دهد، ۳ هزار و ۴۰۰ محیط بان دارد.

وی رویکردهای سنتی را از مشکلات محیط بانی در ایران دانست و افزود: معنای محیط بانی، شکاربانی نیست بلکه پاسداری از آب و خاک و هوا و زیستمندان است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۲۰ محیط بان جان خود را در مواجه با شکارچیان در دفاع از طبیعت و حیات وحش از دست داده اند و  ۱۵۷ جانباز محیط بان داریم که در دو ماهه اول امسال ۴ محیط بان هدف گلوله شکارچیان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۴ هزار و ۸۳۰ قبضه سلاح در سال ۹۶ کشف کردیم که ۷۰ قطعه سلاح مکشوفه، جنگی است و محیط بانان با کشف این سلاح های غیر مجاز در حوزه امنیت ملی نیز گام بر میدارند زیرا سلاحی که امروز می تواند برای شکار استفاده شود، ممکنه است در برهه زمانی دیگر در نزاع های دسته جمعی و ... به کار برده شود.

وی خواستار حمایت نظامی ناجا از حفاظت محیط زیست شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز گفت: ۳۴ تفاهم نامه از سوی این اداره کل با دستگاه های مرتبط منعقد شده است تا در راستای حفظ محیط زیست به هم افزایی جمعی برسیم.

بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان  نیز خواستار اولویت بندی  موضوعات با توجه به محدودیت های انسانی در محیط زیست شد و گفت: استفاده از ظرفیت اقشار و گروه ها و آموزش و اقدامات پیشگیرانه در انجام وظایف این حوزه موثر خواهد بود.

گفتنی است در این تفاهم نامه به مواردی از جمله همکاری در ارائه آموزشهای نظامی و انتظامی مأموران یگان حفاظت محیط زیست ، امدادرسانی سریع در درگیری های بین نیروهای یگان حفاظت و متعرضان به محیط زیست، اجرای مانور مشترک به منظور پیشگیری و افزایش سطح آمادگی نیروها و آگاه‌سازی مردم و نجام عملیات مشترک با یگان حفاظت محیط زیست درخصوص برخورد با فروشندگان غیرمجاز گونه های جانوران وحشی اشاره شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.