کرج - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرزبا بیان اینکه اجرای طرح ها در سال جاری بسیار محدود است، گفت: دفاتر و شرکتهای گردشگری به دلیل گرانی ارز دچار مشکل هستند و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمی تواند به طور مستقیم از آنها حمایت کند.

گرانی ارز و رکود مشکل دفاتر گردشگری است/توسعه بوم گردی در دستور کار

احمد ترکاشوند درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: مجموعه طرح های مدنظر سال جاری در اجرای دوره های آموزشی و کارگاهی، تبلیغات وهمایش ها و از نیمه دوم سال خلاصه می شود.

وی افزود:مهمترین برنامه هایی که امسال با همکاری فرمانداری کرج برگزار خواهد شد جشنواره اقوام  است که در حال حاضر هنوز نهایی نشده است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه گرانی ارز بر گردشگری خارجی کشور تاثیر منفی داشته است، گفت: این فرآیند خروج هموطنان از ایران را بامشکل روبرو کرده است اما این موضوع باعث نگرانی نیست  وزمانی مهم می شود که تاثیر همه جانبه برمعشیت مردم بگذارد.

وی ادامه داد: نوسانات ارز در گردشگری داخلی  نیز فضای راکد ایجاد کرده است لذا رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جلسه با هیئت دولت تمهیداتی را در قالب طرح، تحویل هیئت دولت داده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز خاطرنشان کرد: دولت درنگاه کلی به موضوع نوسانات ارز رسیدگی خواهد کرد تا مشکلات گردشگری نیز در این راستا مرتفع گردد.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه چه تمهدیداتی برای رکود ایجاد شده در آژانس های گردشگری به واسطه نوسانات ارز در نظر گرفته شده است، گفت:  دفاترو شرکتهای گردشگری مانند خیلی از بنگاه های اقتصادی دیگر نیز دچار مشکل هستند و سازمان نمی تواند به طور مستقیم از آنها حمایت کند.

ترکاشوند در ادامه گفت: پیشنهاداتی مطرح شده تا برای آژانس ها مقداری مشخصی دلار درنظر گرفته شود اما فقط به عنوان یک مسکن عمل خواهد کرد ودرد اصلی این بنگاه ها درمان نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر در خصوص نوسانات و گرانی دلار با تدبیر برخورد شود برای برخی از کشورهایی که  از نظر اقتصادی قدرتمند هستند فرصتی برای ورود گردشگران به داخل کشوراست افزود: روند برنامه های اقتصاد مقاومتی نیز چنین است که برای ایجاد فرصت ها پیش رو برنامه ریزی کنیم.

ترکاشوند در زمینه توسعه بوم گردی در استان گفت: یکی از مهمترین موضوعات دراستان  بحث بوم گردی است که در این مورد صدور مجوز اقامتگاه های بوم گردی در روستاها با کمترین مانع جهت دریافت پروانه فعالیت اقدام شده است.

این مسئول  درپایان افزود: توسعه بوم گردی یکی از مهمترین برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز است که به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته و متقاضیان مجوزهای آنها بلافاصله در جریان  اجرایی کار قرارخواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.