دولت پاکستان در اقدامی متقابل و در نتیجه تنش دیپلماتیک بین دو کشور برای دیپلمات‌های آمریکایی محدودیت‌هایی جدید وضع کرد.

دولت پاکستان برای دیپلمات‌های آمریکایی محدودیت‌های جدید اعمال کرد

قدس آنلاین: تنش دیپلماتیک بین پاکستان و آمریکا از زمانی آغاز شد که وابسته نظامی سفارت واشنگتن با عبور از چراغ قرمز موجب کشته شدن یک شهروند پاکستانی شد.

بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ در نخستین پیام توئیتری خود در سال ۲۰۱۸ میلادی از قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی ۱۵ سال گذشته ۳۳ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.

وزارت امور خارجه پاکستان با ارسال نامه‌ای کتبی و رسمی به سفارت آمریکا اعلام کرد تمام کالاهای مربوط به دیپلمات‌های این کشور که از طریق فرودگاه‌ها و بنادر وارد می‌شود با دقت مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه این نامه آمده است: پاکستان طبق قوانین وین ماده 27 حق دارد که دیپلمات‌ها خارجی و کالاهای آن‌ها را هنگام ورود و خروج از کشور بازرسی کند. بنابر محدودیت‌های جدید دیپلمات‌های آمریکایی از این پس برای تردد و سفر به نقاط مختلف پاکستان باید از وزارت خارجه این کشور مجوز دریافت کنند. همچنین خودروهای مورد استفاده دیپلمات‌های امریکایی نباید شیشه دودی داشته باشند.بر اساس این نامه همچنین دیپلمات‌های آمریکایی حق ندارند از سیم کارت موبایل که به صورت رسمی ثبت نام نشده یا متعلق به دیگران است استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.