نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثریت مردم فرانسه با تصمیم آمریکا برای خروج از برجام مخالف هستند.

مخالفت ۷۶ درصدی مردم فرانسه با تصمیم ترامپ برای خروج از برجام

به گزارش قدس آنلاین، نظرسنجی یک موسسه فرانسوی نشان می‌دهد از هر ده نفر شهروند این کشور نه نفر (۸۷ درصد) معتقدند که تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از برجام به خطر افزایش درگیری در جهان دامن می‌زند.

این نظر سنجی که از ۹ تا ۱۱ ماه مه انجام شده همچنین نشانگر آن است که ۷۶ درصد فرانسوی‌ها تصمیم ایالات متحده در خروج از برجام را تایید نمی‌کنند.

یک چهارم نظردهندگان (۲۴ درصد) باور داشتند که اگر حملات ایران به اسرائیل و بی‌ثباتی منطقه ادامه پیدا کند، می‌توان گفت این تصمیم آمریکا درست بوده است.

این نظرسنجی را  موسسه نظرسنجی «اودوکسا دنسو» به سفارش روزنامه فیگارو انجام داده است.

تصمیم اخیر ترامپ سبب شده نظر مردم فرانسه نسبت به خود او بدبینانه‌تر از پیش شود. چنانکه نظرسنجی‌های پیش از این نشان داده بود که ۸۶ درصد از فرانسوی‌ها او را «متخاصم و خطرناک» می‌دانند.

وضعیت اخیر بی‌شک در نگاه مردم فرانسه به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری این کشور و سیاست خارجی او نیز بی‌تأثیر نبوده است. ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی رفتار او در برابر ترامپ را نپسندیده‌اند حال آنکه ۴۴ درصد آنان عملکرد او را رضایت‌بخش دانسته‌اند.

این وضعیت در حالی است که سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید از سایر کشورها خواست تا با همکاری با آمریکا فشارها بر ایران را افزایش دهند.

وی در کنفرانس خبری روز جمعه گفت: «اکنون زمان آن است که کشورهای مسئول با افزایش فشار بر ایران، تهران را مجبور کنند تا رفتار خطرناکش را تغییر دهد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.