کرج- مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: استفاده از توانمندی تشکل های مردم نهاد در مدیریت بحران را پیگیری می کنیم.

سازمان های مردم نهاد البرز به یاری مدیریت بحران می آیند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، مهدی مهرور پیش از ظهر امروز شنبه در حاشیه بازدید از مراکز آموزشی و امدادی جمعیت هلال احمر البرز گفت: جلب مشارکت و همکاری تشکل های مردم نهاد در مراحل مختلف مدیریت بحران موجب هدایت، حمایت و ارتقای ظرفیت های بالفعل آنان و جلوگیری از سو استفاده های احتمالی در زمان بروز مخاطرات طبیعی می شود.

وی افزود: بر همین اساس در سال جدید استفاده از توانمندی  تشکل های مردم نهاد را که در مراجع ذیربط دارای پروانه فعالیت هستند پیگیری می کنیم.

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: در زمان بروز بحران های بزرگ امکانات دستگاه های اجرایی استان به تنهایی و بدون استفاده از توانمندی های مردمی پاسخگو نیست.

مهرور افزود: علاوه بر برنامه های مصوب آموزش مدیریت بحران، استفاده از ظرفیت سمن ها می تواند اجرای این برنامه ها را تسریع و تسهیل کند.

وی گفت: مدیریت بحران مردم محور یکی از اصول مهم در زمان بروز بلایای طبیعی است که فعال شدن سازمان مردم نهاد در این بخش می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: سمن ها دارای کارکردهای مختلف در جامعه هستند که استفاده از این ظرفیت مستلزم شناخت دقیق از این کارکردها و آموزش های لازم بیش از بکارگیری آنان است.

مهرور گفت: استان البرز دارای ظرفیت های بسیار بالا در بخش سازمان های مردم نهاد و انجام اقدامات داوطلبانه در کمک به هم نوعان است که می تواند با برنامه ریزی از این فرصت به شایستگی بهره گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.