قدس آنلاین: نقی سلیمانی، یکی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان است که مجموعه «پیامبر» او که روایتگر داستان زندگی حضرت محمد(ص) است، توسط به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

باید در مدارس کتاب کودک توزیع شود

وی در نمایشگاه کتاب تهران، ساعتی را هم میهمان غرفه کتاب‌های پروانه آستان قدس رضوی بود و از کاستی‌های موجود در زمینه توزیع کتاب کودک گفت.
سلیمانی وضعیت توزیع کتاب کودک را چندان مطلوب ندانست و با اعتقاد بر این که توزیع کتاب کودک می‌تواند بهتر از اینها باشد، اظهار کرد: باید در مدارس کتاب کودک توزیع شود، همچنین رسانه‌ها نیز باید تمام کتاب‌ها و نه فقط کتاب‌های خاص را معرفی کنند تا مخاطب طبق نیاز خود و خانواده، کتاب مورد نظر را تهیه کند.
وی در خصوص مجموعه رمان پیامبر(ص) نیز اینطور گفت: در این کتاب سعی کرده‌ام با تکیه به آیات قرآن، روایتهای موجود و سخنان حضرت امیر(ع)، ایشان را برای نوجوانان و جوانان معرفی کنم.
سلیمانی از ارائه طرحی به به‌نشر خبر داد که در صورت تمایل این انتشارات، مجموعه پیامبر(ص) را برای کودکان بنویسد تا آن‌ها نیز بتوانند با شخصیت پیامبر بزرگ اسلام اشنا شوند.
این نویسنده با بیان این که کتاب‌هایی که درباره پیامبر اسلام در حوزه کودک و نوجوان تولید شده کم است، تأکید کرد: این امر وظیفه تمام ناشران است که ابعاد مختلف زندگی پیامبر(ص) را برای تمام اقشار جامعه به خصوص کودک و نوجوان معرفی کنند؛ باید آثار این چنینی به مخاطبان معرفی شود.
سلیمانی روند فعالیت‌‎ها و اقدامات به‌نشر را رو به رشد دانست و بیان کرد: این ناشر در سال‌های اخیر به خصوص در حوزه کودک و نوجوان عملکرد خوبی داشته است البته همین توقع هم از این انتشارات می‌رود. شنیده ام مسئولان به‌نشر قصد دارند در شهرهای مختلف کشور امکان توزیع کتاب‌های این انتشارات را فراهم کنند که این امر می‌تواند اتفاق خوبی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.