دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: اروپایی ها باید تضمین بدهند که اگر آمریکا تحریم کند، ما تحریم نمی کنیم و اروپایی ها در مقابله آمریکایی ها بایستند.

وضعیت احزاب مطلوب نیست/ اروپایی ها باید تضمین بدهند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری، صبح روز گذشته(جمعه) در سومین کنگره «حزب وحدت و همکاری ملی» با اشاره به راه سخت تحزب در کشور اظهار داشت: علی‌رغم گذشت ۴ دهه از انقلاب، هنوز مسئله تحزب در کشور به سامان نرسیده است. احزاب باید بتوانند در مسائل مهم کشور نقش آفرین باشند.

وی افزود: همه جریان اصلاح طلب از روحانی حمایت کرد و همه را به رأی دادن به وی تشویق کرد اما هنوز وضعیت احزاب مطلوب نیست.

کواکبیان ادامه داد: وزارت کشور باید به صورت جدی به مسئله احزاب ورود پیدا کند و از پتانسیل احزاب جهت رفع مشکلات کمک بگیرد.

وی با بیان اینکه احزاب باید برای برگزاری اجتماعات خود محلی داشته باشند، تصریح کرد: حزب اگر نتواند اجتماع تشکیل دهد به چه درد می خورد. الان یک سال است که بحث پارلمان اصلاحات را مطرح کردیم اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

کواکبیان با اشاره به سه لایحه مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و جرایم سازمان یافته فراملی گفت: این لوایح، مدتی است مطرح شده اما به سرانجام نرسیده است. باید این کار سریع‌تر پیش برود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: نظام، برجام را تأیید کرده است اما معلوم نیست چرا عده‌ای در داخل از اینکه ترامپ از برجام خارج شده، خوشحال اند.

وی افزود: اتحادیه اروپا و در رأس آن انگلیس، آلمان، فرانسه و از طرف دیگر چین و روسیه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی از برجام حمایت کردند اما باید تضمین بدهند که اگر آمریکا تحریم کند، ما تحریم نمی کنیم و اروپایی ها در مقابله آمریکایی ها بایستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.