شاهرود - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بر ضرورت توجه به پروژه مصلی شاهرود تاکید کرد و گفت: این پروژه برای تکمیل و بهره برداری نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است.

پروژه مصلی نماز جمعه شاهرود نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی شکری پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه ساخت مصلی نماز جمعه شاهرود با یادآوری اینکه این پروژه عظیم فرهنگی در سال ۸۸ گلنک زنی شده است، افزود: تا به امروز مبلغی بالغ بر چهار میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای پروژه هزینه شده که سهم خیرین و مشارکت آنها نزدیک به سه ملیلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی این گونه پروژه های مهم نیست، تصریح کرد: در این بین نقش خیران و مردم متدین شاهرود برای مشارکت و تسریع در روند ساخت مصلی نماز جمعه به عنوان مرکز پاتوق فرهنگی منطقه بسیار قابل توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با ابراز اینکه مصلی شاهرود برای تکمیل و بهره برداری نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: مصلی صرفا مکانی برای برپایی اقامه نماز جمعه نیست بلکه مکانی برای انجام فعالیت‌های جانبی اجتماعی نظیر برگزاری نمایشگاه کتاب و دیگر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است و مردم می توانند در طول هفته از آن به عنوان مجتمعی برای فعالیت های فرهنگی و هنری خود استفاده کنند.

شکری نماز جمعه را از برکات انقلاب اسلامی و سنگر دفاع از ارزش‌های دینی دانست و تصریح کرد: نمازجمعه فریضه‌ای حیاتی برای اسلام است.

مدیر اجرایی پروژه مصلی شاهرود نیز در این بازدید ضمن تشریح وضعیت پروژه گفت: این مجموعه در دو طبقه به مساحت ۲۰ هزار متر مکعب در دست ساخت است.

حسین جلالی با اشاره به ضرورت تکمیل مصلی شاهرود گفت: امروزه باید کوشید تا در جامعه رشد فرهنگی داشته باشیم و باید با توسعه امکانات فرهنگی و اجتماعی، مردم را در بالا بردن سطح کیفیت فرهنگ دین و ترویج سبک زندگی اسلامی یاری کنیم.

وی در پایان با اشاره به اعتبارات قطره چکانی دولت برای پروژه مصلی شاهرود، تصریح کرد: حدود ۹ سال از آغاز ساخت این پروژه فرهنگی و مذهبی می گذرد اما هنوز این مکان امکانات کافی برای استقرار دائمی نمازگزاران جمعه را ندارد که این مهم توجه ویزه مسئولان را می طلبد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.