قدس آنلاین-محمد رضایی: دیوید ویس، خاخام ضد صهیونیست گفت:گفت:بیشترین مهربانی وعشق را شهر مشهد و بین مردم درحرم امام رضا [ع] مشاهده کردم.

عشق و مهربانی را در حرم امام رضا(ع)مشاهده کردم

دیوید ویس، خاخام ضد صهیونیست در حاشیه ششمین کنفرانس بین المللی افق نو در مشهد به قدس آنلاین گفت با بیان اینکه مهمترین عامل رسیدن به وحدت رویه در بحث فلسطین روی آوری به ادیان الهی است خاطرنشان کرد:به نظر من این نوع همایشها آغاز راه و پیش نیاز حرکت علیه ظلم و اشغالگری است.
این صاحبنظر سیاسی، مذهبی یهود افزود: اگر بخواهیم به آرمان مردم ستمدیده در فلسطین توجه کنیم و برای آنها گام موثری برداریم باید از همگرایی دینهای توحیدی از جمله اسلام و یهود-منهای صهیونیست و افراطی گری- بهره ببریم واین کنفرانس که با نام افق نو در مشهد برپا شده می تواند منادی رهایی قدس از چنگال صهیونیسم و اشغالگران باشد.
خاخام دیوید ویس در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین و نظرش در باره کلانشهر مشهد بیان کرد:  در مشهد به عنوان بزرگترین شهر مذهبی ایران آرامش عجیبی را احساس کردم و همین حس ما را به آینده این کنفرانس و افق پیش رو برای رسیدن به آزادسازی قدس امیدوار می کند.
وی با بیان اینکه جنایت از ناحیه هر کسی باشد از نظر دین یهود محکوم است یادآورشد:خاخام ضد صهیونیست افزود: مابه عنوان عضوی از اتحادیه یهودیها علیه صهیونیسم همه جنایت‌هایی اسرائیل علیه ایران را محکوم کرده و اصولا این اتحادیه با ایجاد حکومت غاصبانه بر روی خاک فلسطینیان مخالف است.
این یهودی ضد صهیونیست با باشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی گفت: طبق آموزه ه ای دین یهود شهراورشلیم نمی‌تواند پایتخت اسرائیل باشد، ما سوءاستفاده صهیونیست را علیه هویت یهودی را محکوم کردیم.

 این فعال سیاسی اتحادیه یهودیها علیه صهیونیسم در باره نقش دین اسلام ویهود در فرآیند آزاد سازی قدس اشغالی به خبرنگار ما گفت: دین یهود که برآمده از آموزه های حضرت موسی(ع) است هرگز آرمانی به نام اشغال اورشلیم یا فلسطین نداشته است و همه این فعالیتهای لابی صهیونیست با آموزه های دین یهود مغایرت دارد.

وی تصریح کرد: اسلام و یهود هر دو به نوع دوستی و احترام به انسانها و حق زندگی آنها در سرزمینشان معتقدند و ما باید برای افزایش نقاط اشتراک ادیان ابراهیمی تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.