قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: معلمان باید در تربیت کودکان به‌عنوان پدر و مشوقانه تلاش کرده و تمام کودکان را مانند فرزند خود بدانند و آموزه‌های دینی را به آن‌ها انتقال دهند و همچنین در ماه مبارک رمضان، کودکان را به روزه گرفتن تشویق کنند.

 معلمان دانش آموزان را به روزه گرفتن تشویق کنند

​به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار مسئولان آموزش و پرورش استان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن‌کریم اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که در دین اسلام مورد توجه قرار گرفته، موضوع تعلیم و تعلم است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم خود را به‌عنوان معلم معرفی می‌کند و این مطلب نشان‌دهنده اهمیت این سمت مقدس بوده و لازم است معلمان حداکثر تلاش خود را در انجام بهتر وظایف خود انجام دهند، چراکه شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار، جایگاه خود را مرهون تلاش‌های معلمان و استادان خود می‌دانند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر تأثیرگذاری بالای معلمان در دانش آموزان، گفت: روحیه و کلام معلم در دانش آموزان تأثیر گذاشته و طبق بیان بزرگان ما، کاری که انسان در کودکی انجام می‌دهد، همچون نقشی در سنگ باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود و بر همین اساس، بهترین زمان برای یادگیری، دوران کودکی است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: پیامبر خدا همواره راجع به یک آیه در سوره هود غصه خورده و می‌فرمودند که این آیه مرا پیر کرده است و محتوای این آیه در زمینهٔ لزوم استقامت پیامبر و اصحاب او در راه خداست و پیامبر اکرم(ص) بار مسئولیت موجود در این آیه را به‌خوبی درک کرده بودند.

وی با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله بروجردی عنوان کرد: آیت‌الله بروجردی هنگام شنیدن یک مطلب از گمراهی برخی از مردم، بسیار ناراحت شدند، چراکه درباره امر هدایت بسیار حساس بودند و گمراهی جامعه را در زمان زعامت و مرجعیت خود، بسیار آزاردهنده می‌دانستند، چراکه ایشان همواره درد جامعه را داشت.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: طبق روایتی از امام زمان‌(عج)، گناهان ما شیعیان، ایشان را در پیشگاه خداوند متعال شرمنده می‌کند و ما محبان و ارادتمندان به حضرت ولیعصر(عج)، نباید طوری رفتار کنیم که خاطر ایشان مکدر شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی غم اصلی پیامبر خاتم(ص) را غم امت خود دانست و ادامه داد: نبوت، امامت و مرجعیت در مفهوم غم امت خلاصه می‌شود و این روحیه باید به معلمان و استادان سرایت کند.

وی ابراز کرد: معلمان باید در تربیت کودکان به‌عنوان پدر و مشوقانه تلاش کرده و تمام کودکان را مانند فرزند خود بدانند و آموزه‌های دینی را به آن‌ها انتقال دهند و همچنین در ماه مبارک رمضان، کودکان را به روزه گرفتن تشویق کنند.

مرجع تقلید شیعیان نقش اولیا را در کمک به معلمان در تربیت کودکان مؤثر دانست و تأکید کرد: اولیا باید همواره به کودکان سفارش کنند که به آموزه‌های معلمان خود توجه کنند، چراکه اگر اولیا با معلمان همکاری کنند، طبیعتاً نتایج بهتری در روند تربیت کودکان و دانش آموزان حاصل می‌شود.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.