قدس آنلاین-محمد رضایی: فعال ضد جنگ فرانسوی گفت: مشهد مقدس و حرم امام رضا(ع) در میان شهرها و مراکز دینی ،چیز دیگری است.

 در میان شهرهای مذهبی مشهدچیز دیگری است

خانم گریتا برلین ،فعال ضد جنگ فرانسوی در حاشیه همایش بین المللی "افق نو" با محوریت قدس پایتخت همیشگی فلسطین به خبرنگار قدس آنلاین  می گوید: من برای دیدن مراکز مذهبی به همه جای دنیا سفر کرده ام و با اماکن تاریخی و مذهبی کشورها آشنایی دارم اما مشهد مقدس و حرم امام رضا(ع) چیز دیگری است.

وی می افزاید: من شخصا چندین بارکشور ترکیه را که مرکز مساجد مسلمانان جهان است را دیده ام، اورشلیم تاریخی را دیده ام و از مساجد و اماکن دیگر کشورها بازدید داشته ام اما شهر معنوی مشهد بویژه حرم امام رضا(ع) چند ویژگی خوب و ارزشمند دارد.
اولا این حرم بسیار بزرگ است، در این حرم کتابخانه بزرگ و با نسخه های قدیمی و مرجع وجود دارد، ومجموعه عجیبی است که می توانم به گنبد زیبا و طلایی و گنبد های فیروزه ای نماهای پر از نقش و نگار آن اشاره کنم وتنوع هنر و معماری و تلفیق مناسب این دو عنصر را می توانیم بخوبی ببینیم.

 این میهمان ویژه همایش بین المللی "افق نو"با محوریت قدس پایتخت همیشگی در باره مشکلات مقاومت و مردم فلسطین می گوید: این مردم جهان و وجدانهای بیدار و نیز مسلمانان هستند که باید به کمک آنها بشتابند و آینده در گرو حمایت و خرد جمعی برای آزادی فلسطین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.