مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی مستقر در کشور امروز بخشهایی از آذربایجانها، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، ایلام و کرمانشاه را دربرمی‌گیرد.

ادامه فعالیت سامانه بارشی در غالب نقاط کشور/ کاهش ۷ درجه‌ای دما

به گزارش قدس آنلاین،  احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز با شدت بیشتری بخشهایی از غرب، سواحل شمالی، مرکز، جنوب و شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

وی تصریح کرد: این سامانه بارشی امروز بخشهایی از آذربایجانها، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، ایلام، کرمانشاه و مرکزی را دربرمی‌گیرد که پیامد آن رگبار باران و رعد و برق خواهد بود.

مدیر‌کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه بارشها در روز یکشنبه گفت: در روز یکشنبه تهران، سمنان، خراسان شمالی و رضوی، آذربایجانها، اردبیل، زنجان، قزوین کردستان، کرمانشاه، همدان و مرکزی با باران و رعد و برق همراه با وزش باد همراه خواهد شد.

وظیفه تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت آتی استانهای جنوب با وزش باد شهید و احتمال گرد و خاک مواجه می‌شود، در استانهای شمالی کاهش دمای محسوس ۴ تا ۷ درجه‌ای رخ می‌دهد.

وی درباره وضعیت امروز تهران و احتمال وقوع وزش باد شدید گفت: طی ساعات آتی وزش باد لحظه‌ای به همراه رگبار شدید، و رعد و برق اکثر نقاط پایتخت را دربرمی‌گیرد.

مدیر‌کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: وزش بادی که از ساعتی قبل در تهران آغاز شد فقط به صورت وزش باد موقتی و احتمال توفان داده نمی‌شود؛ در حال حاضر وزش باد ۵۴ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که اگر بیش از ۷۰ کیلومتر باشد به آن توفان گفته خواهد شد.

وظیفه همدان با ۵ درجه بالای صفر را خنک‌ترین و بندرعباس با ۳۵ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت در حال دمای هوای تهران ۲۲ درجه بالای صفر است و طی ۲۴ ساعت آینده رگبار و رعد برق خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.