در اطلاعیه جامعه مدرسین آمده است: امروز برجام ریسمان پوسیده‌ای است که چنگ زدن به آن به دور از تدبیر و عقلانیت سیاسی است و اروپا مانند آمریکا غیر قابل اعتماد است و باید دشمن را شناخت و به تحلیل و عمل انقلابی پرداخت.

برجام ریسمان پوسیده‌ است که چنگ زدن به آن به‌دور از عقلانیت سیاسی است/ اروپا مانند آمریکا غیر قابل اعتماد است

به گزارش قدس آنلاین، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای به حمایت از رهنمودهای مقام معظم رهبری پرداخت.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:‌

بسم الله الرحمن الرحیم

ولایت مطلقه فقیه یک مدیریت سازنده و موفق در هدایت و راهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. مسائل مهمی چون عزّت و آبروی ملّت ایران، اعتلای فرهنگ و اخلاق، تحکیم و حفظ بنیان خانواده، تکثیر و تربیت نسل مومن و انقلابی، ساماندهی اقتصاد و معیشت، عدالت فراگیر، وحدت و دوری از اختلاف از جمله مواردی است که بارها با توجه به نیازهای کشور توسط رهبر معظم انقلاب به مسئولان توصیه شده است.

اما متاسفانه مروری بر راهبردها و توصیه‌های معظم له در موارد مختلفی چون «توجه به ظرفیت‌های داخلی، معیشت مردم، تولید، اشتغال، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد، دشمن شناسی و....» نشان می‌دهد مسئولان، قوی و تاثیرگذار وارد میدان نشده‌اند و هر روز کشور از بی توجهی به این تذکرات در حال آسیب دیدن است.

از جمله‌ی این موارد مذاکرات هسته‌ای است که در میدان سیاست بازی و نقض عهد‌های مکرر طرف‌های خارجی به توافقی ضعیف و بی‌خاصیت تبدیل، و با بردن کشور به مرحله ای چالش‌زا منجر به کاهش سرعت رشد و پیشرفت کشور شده است. سند ننگین ۲۰۳۰ نمونه‌ی دیگری است که علی رغم هشدار‌ها و تذکرات جدی، مخفیانه پیگیری و اجرایی می‌شود و در زمینه پیام‌رسان‌های بیگانه همچون تلگرام نیز نقش مخرب حضور دشمن عامدانه یا غافلانه نادیده گرفته می‌شود. اقتصاد و بازار در مواجهه با هجوم کالاهای وارداتی خرد شده و بی‌توجهی‌ به توصیه‌های مقام معظم رهبری همچنان ادامه دارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن حمایت از مواضع متقن و محکم رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی»، اعلام می‌نماید: باید در تصمیمات کلان، محور ولایت فقیه باشد و جهت‌گیری‌ها، سیاست‌های مدیریتی و تصمیمات کشور در مسیر اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی طرح‌ریزی و اجرایی شود. اقدامات خصمانه اخیر دشمنان نظام اسلامی حکایت از آغاز دور جدیدی از توطئه ها و خباثت‌ها دارد. مسئولان با یکپارچگی و تبعیت مطلق از ولایت فقیه، راه نفوذ و اختلاف افکنی دشمن را سد کنند و نگذارند در صفوف ملت شکاف و فاصله‌ای ایجاد شود.

مسئولان بدانند و آگاه باشند ملت انقلابی نظاره‌گر وعده‌ها و کارکردهای آنها هستند و انحراف از اصول انقلابی را بر‌نمی‌تابند.

در میدان دیپلماسی که حقیقتا میدان جنگ و مبارزه است تنها با حفظ جهت‌گیری‌های اسلامی، انقلابی و توجه به مبانی و اصول، می‌توان پیروز و سربلند بود لذا ذره‌ای عدول از این رویکرد، کشور را با خسران مواجه خواهد کرد. امروز برجام ریسمان پوسیده‌ای است که چنگ زدن به آن به دور از تدبیر و عقلانیت سیاسی است. اروپا و دیگر دوستان آمریکا، مانند آمریکا غیر قابل اعتمادند و باید قاطعانه‌ و بدون‌ هیچ ملاحظه‌ای دشمن را شناخت و به تحلیل و عمل انقلابی پرداخت و یک دیپلماسی هوشمندانه را دنبال کرد.

امید است در پناه دعا و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) پرچم عزت و اقتدار ایران اسلامی بر بلندای قله‌های پیشرفت و سربلندی به اهتزاز درآید و ما نیز در تحقق این امر عظیم و پر اجر از بذل جان و مال خویش دریغ نخواهیم نمود.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.