اهواز_ توفان جمعه شب حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به شبکه برق استان خوزستان خسارت وارد کرد.

خسارت ۱۰۰ میلیارد ریالی تندباد به شبکه برق خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل برق منطقه ای خوزستان با اشاره به خسارت ۴۰ میلیارد ریالی توفان بهتاسیسات این شرکت گفت: این توفان به هفت دکل انتقال و فوق توزیع برق آسیب زد و باعث سقوط تعدادی از دکل ها شد.
محمود دشت بزرگ افزود: توفان در بیشتر نقاط خوزستان از جمله مسجدسلیمان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و امیدیه رخ داد، ولی بیشترین سرعت و خسارت را در سوسنگرد بر جای گذاشته است.
وی ادامه داد: تنها ۱۰۰ پایه برق در سوسنگرد آسیب دیده که برآورد نهایی در تمام استان بسیار بیشتر از این میزان خواهد بود.
وی با بیان اینکه توفان موجب بریدگی سیم برق در نقاط مختلف خوزستان نیز شد، گفت: برآورد اولیه این شرکت وارد آمدن خسارت ۴۵ میلیارد ریالی به شبکه توزیع برق این استان است.
همچین علیرضا شکرخدایی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز گفت: توفان بیش از ۱۵ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق اهواز زیان زد و باعث سقوط ۵۰ پایه برق و بریدن سیم در نقاط مختلف اهواز شد.
شامگاه جمعه توفانی با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت شهرستان اهواز و بیشتر نقاط خوزستان را در نوردید و ضمن قطع جریان برق یک سوم کلانشهر اهواز را در خاموشی فرو برد.
این توفان موجب شکسته شدن شاخه برخی درختان، سقوط بیلبوردهای تبلیغاتی، خسارت به تاسیسات برق و محصولات کشاورزی در نقاط مختلف خوزستان شد.
از سوی دیگر بروز گرد و غبار در خوزستان سبب تعطیلی مدارس ۱۷ شهرستان شد.

منبع: صداسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.