۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 599977

اراک-استاندار مرکزی با اشاره به اینکه نتایج آماری طی ۱۰ سال گذشته در استان هیچ رشدی نداشته است, گفت: این موضوع ناشی از افزایش نرخ مهاجرت از استان و همچنین کاهش نرخ زاد و ولد است.

پایین بودن نرخ موالید در استان مرکزی

 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از استانداری مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در شاخص های سلامت از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است، گفت: بخشی از این موفقیت ها از اجرای طرح تحول سلامت در استان به وجود آماده است.

آقازاده با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول سلامت یکی از موفق ترین طرح های اجرایی توسط دولت است، اظهار کرد: طرح نظام سلامت یکی از مهمترین اقدامات دولت بوده که علاوه بر افزایش سطح سلامت عمومی، دسترسی آسان اقشار مختلف مردم به خدمات درمانی را به همراه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه استان مرکزی در نرخ زاد و ولد شاخص خوبی در سطح کشور ندارد, بیان کرد: این موضوع در آینده تبعات منفی را برای استان به همراه خواهد داشت از این رو می بایست عوامل دخیل در این حوزه آسیب شناسی و برای رفع آن راهکارهای کارشناسی ارائه شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه نتایج آماری طی ۱۰ سال گذشته هیچ رشدی نداشته است، خاطرنشان کرد: این موضوع ناشی از افزایش نرخ مهاجرت از استان و همچنین کاهش نرخ زاد و ولد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.