شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران باید از هم اکنون باید با برگزاری جلسات توجیهی با اتحادیه ها و اصناف، سرمایه گذاران، و اطلاع رسانی سریع و دقیق طرح ها گامی در جهت اشتغال استان بردارند.

امسال باید ۱۳ هزار شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اقبال عباسی شامگاه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان جذب اعتبارات دستگاه ها گفت: یکی از اولویت های ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی در پایان سال میزان اعتبار جذب شده توسط آنها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ردیف بودجه ای در ردیف پنجم استان ها هستیم، افزود: حاصل پیگیری های مداوم ما در زمان بودجه ریزی بودجه بسیار خوب و بی سابقه ای بود که برای سال ۹۷ دریافت کردیم.

عباسی گفت: ۹ طرح اشتغال در قانون بودجه امسال پیش بینی شده که از مهمترین آنها می توان به مسکن، اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی،حمل و نقل،صنایع کوچک، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن اشاره کرد.

استاندار با اشاره به اینکه طرح های ایجاد اشتغال در اولویت طرح های اجرایی هستند،تاکید کرد: با توجه به بودجه امسال باید ۱۳ هزار شغل در سطح استان ایجاد شود که مدیران باید از هم اکنون  با برگزاری جلسات توجیهی با اتحادیه ها و اصناف، سرمایه گذاران، و اطلاع رسانی سریع و دقیق طرح ها گامی در جهت اشتغال استان بردارند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه فرمانداران در شهرستان ها برنامه ریزی با مدیران است، تصریح کرد: نباید هیچ مصوبه‌ای پس از ابلاغ و تخصیص بودجه توسط فرمانداران در شهرستان‌ها داده شود و فرمانداران در بحث اجرای طرح ها تنها ۱۰ درصد اجازه جابجایی بین فصول را دارند، بنابراین فرمانداران در تصویب طرح های شهرستانی بسیار دقت داشته باشند.

عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از بودجه استانی، ۳۴ درصد ملی و مابقی در وزاتخانه هاست که مدیران باید تلاش کنند بتوانند مازاد بر اعتبار استانی از سهم وزارتخانه ای خود دریافت و در دستگاه مربوطه خرج کنند.

استاندار تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات از وزارتخانه ها از مجمع نمایندگان استان کمک بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جذب مشارکت های بخش خصوصی و واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.