شهرکرد-معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سهم مسکن اجتماعی بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال جاری ۵۰ هزار واحد است که شامل ساخت مسکن ملی توسط متقاضی، اجاره‌ای و کمک رهن است.

ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن اجتماعی در سال جاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،جواد حق شناس روز گذشته در نشست با معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع ۳۵۰ هزار واحد مسکن مهر برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بوده که سهم چهارمحال و بختیاری ۸ هزار و ۶۰۰ واحد بوده است.

وی افزود: نیاز است در چهارمحال و بختیاری یک سایت بزرگ به منظور ساخت مسکن ایجاد شود که تمامی فعالیت ها در آنجا صورت گیرد که با اجرایی شدن این طرح اشتغال چشم گیری را نیز بدنبال دارد و پروژه های  استان مرکزی و استان فارس به مساحت های ۶۰ هکتار و ۴۰ هکتار نمونه این پروژه می باشند.

حق شناس تصریح کرد: برای ساخت مسکن های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیاز است که اداره کل راه و شهرسازی در زمینه واگذاری زمین همکاری کند.

 معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: ۲۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی از منابع بنیاد در شرایطی پرداخت می شود که زمین حتی بصورت اجاره ای به متقاضیان واگذار شود.

 وی در ادامه با اشاره به بازسازی بافت های فرسوده گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در کلان شهرها زمین را به شهرداری و در سایر شهرها به راه وشهرسازی واگذار و پروژه‌ها توسط انبوه‌سازان ساخته و به کسانی که در بافت های فرسوده هستند واگذار شود.

 حق شناس به ساخت مسکن های اجتماعی اشاره کرد و افزود:سهم مسکن اجتماعی بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال جاری ۵۰ هزار واحد است که شامل ساخت مسکن ملی توسط متقاضی، اجاره‌ای و کمک رهن می باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.