یزد - رئیس سازمان حمایت ازحقوق مصرف کنندگان وتولید کنند گان گفت: برخورد با مشکلات تولید از جمله  قاچاق  تنها وظیفه این سازمان نیست  و همه دستگاهها باید  با تلاش و جدیت وارد کارشوند .

برخورد با مشکلات تولید  تنها وظیفه این سازمان نیست 

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید محمود نوابی شامگاه شنبه در پنجمین جشنواره مراسم تجلیل از بنگاههای اقتصادی برتر استان و نخستین جشنواره تجلیل ازدستگاههای اجرایی درحوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اظهارداشت: ماده ششم حمایت از مصرف کننده گان در کشورمورد غفلت واقع شده و درحال حاضر نباید حرف ما این باشد که چه شرکتهایی حقوق مصرف کنندگان را رعایت می کنند  بلکه لازم است همه افراد جامعه  حقوق مصرف کنندگان را رعایت کنند.

وی افزود: یزد یکی از استان ها ی پیش قدم در زمینه عایت حقوق مصرف کنندگان است و حتی  هیچ کدام ازاستان ها درکشورتاکنون برای اعتلای حقوق مصرف کنندگان یک همایش هم برگزارنکرده اند و باید استان های دیگراز یزد الگو برداری کنند.

نوابی تصریح کرد: برحسب شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است باید یک هم افزایی در همه حوزه هاوجود داشته داشته باشد و مسئول مبارزه با کالای قاچاق در طراز مقابله با قاچاق مواد مخدر به وجود آید.

معاون وزیرصنعت افزود: مسئولان علاوه بر اینکه درگفتارشان ازکالای ایرانی حرف می زنند  باید خودشان هم کالای ایرانی مصرف کنند و در کنار آن رسانه ها و صداو سیما  برای حمایت از کالای ایرانی به تبلیغ  کالای ایرانی بپردازند .

وی تصریح کرد: البته شبکه ایران کالا  در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام داد ه واین اقدامات باید بیشتر صورت بگیرد سیستم بانکی، سیستم بیمه ای، گمرک و همه دستگاه های اجرایی باید به میدان بیایند و با تمام کشورهماهنگی های لازم را داشته باشند. گمرک و بانکها و دستگاه های مالیاتی باید با تعرفه های مناسب تر با تجارت کالای داخلی  برخورد کرده وبیمه ها باید شرایط مناسب تری را برای کالای داخلی و تولیدکنندگان داخلی را در نظر بگیرند .

نوابی خاطرنشان ساخت: کالایی های که بتوانند به خارج از کشور راه پیدا کنند قطعا می توانند بازارخود را پیدا کنند و تنها ۲۰درصد  از تبلیغات که درسطح شهرها انجام می شود  می تواند کالای خارجی را تبلیغ کند آن هم به صورتی  که وهن کالای داخلی  به حساب نیاید.

رئیس سازمان حمایت ازحقوق مصرف کنندگان و تولید کنند گان گفت: تولید کنندگان باید  دوره های ضمانت و گارانتی را بالا ببرند چرا که درچند سال گذشته گارانتی جوابگو نبوده و حتما باید میزان آن را افزایش دهیم.  در برخی از موارد کیفیت کالای داخلی پائین بوده و مصرف کننده به همین دلیل به سوی خرید کالای خارجی سوق پیدا می کند و باید برای حمایت از کالا داخلی کیفیت را نیز بالا برد .

معاون وزیرصنعت افزود: شرایط باید به گونه ای باشد که فروشنده ازخرید رضایت داشته باشد و متاسفانه شخصی که بخواهد ازفروشنده فاکتوربگیرد خجالت می کشد و بعضا توسط فروشنده هم مورد تمسخرقرارمی گیرند که این موضوع باید یک اصل باشد.

این مسئول خاطر نشان ساخت: کشورهایی مانند کره و ژاپن که در صنعت به توسعه گرفتگی رسیده اند  به این دلیل است که تولید کننده و مصرف کننده ارتباط خوبی با هم دارند و تولید کنندگان باید به مواردی چون افزایش کیفیت و بهبود وضعیت بسته بندی  محصولات را نیز در دستور کار داشته باشند .

بخش خصوص ناجی اقتصاد کشور  است

معاون هماهنگی  امور اقتصادی  استاندار یزد نیز در این مراسم اظهارداشت: حلقه مفقوده صنعت یزد این است که هدف تولید کننده بیشتر در جهت تولید است و تولید در صورتی موفق است که ابتدا بازار مصرف را پیدا کند و بعد براساس بازارمصرف تولید کند.

علی زینی وند افزود: در یک مقطعی حمایت دولتها از  کالاها بسیار پر رنگ بود  ولی متوجه شدند  که این  رویه جواب نمی دهد و از آن روز بازار تولید و عرضه و مصرف   یک معادله ساده دارد.  امروزه بیش از  ۸۰درصد  دنیا بر اساس عرضه و  تقاضا و رفع  موانع گمرکی راه خودش  را طی می کند .

وی تصریح کرد: ما صنعت خودرو سازی را داریم ولی اگر دولت فقط برای چند ماه  تعرفه گمرکی را بردارد این صنعت به شدت به مشکل می خورد خیلی از صنایع  ما  این وضعیت را تجربه می کنند.

معاون استاندار گفت: اگر در ۱۰سال گذشته کسی می خواست  به تکنولوژی و علم جدید دست پیدا کند کار بسیارسخت بود  ولی امروز تجربه جهانی بشر در عرصه های مختلف تکنولوژی در دسترس همه قرار دارد .

وی ادامه داد: در شرایطی که ما داریم باید به بخش خصوصی توجه بیشتری داشته باشیم  چون این بخش ناجی کشوراست و همه فعالیت ها باید  با محوریت بخش خصوصی  انجام شود.  درهمین شرایط ما باید بخش خصوصی را به میدان بیاوریم وهیئتهای تجاری  را جایگزین  هیئت های دولتی در سفر های خارجی کنیم که قطعا زمینه رفع مشکلات  ناشی ازتحریم ها و تصمیم های آمریکا برطرف می شود.

زینی وند افزود: اگر بخواهیم به صورت فنی به مسئله  رفع مشکلات ناشی از رفع تحریم ها  نگاه کنیم  باید بخش خصوصی در کشورهای مختلف حضور داشته باشند  و با بخش های خصوصی کشور های مختلف  گفتگو و مذاکره کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.