کرج- جوان برتر البرزی در حوزه قرآن گفت: ترویج و توسعه مفاهیم قرآنی از اصلی ترین امور شناخته می شود که متاسفانه تاکنون در این زمینه ضعیف عمل شده است.

در ترویج و توسعه مفاهیم قرآنی ضعیف عمل کرده ایم/ قرآن مانع بروز ناهنجاری های اجتماعی

سحر سلطانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: برای آشنایی و اُنس جوانان با مباحث قرآنی فعالیت های اصولی از سنین پایه باید صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان اداره ای که به شکل مستقیم با تعلیم و تربیت دانش آموزان در ارتباط است می بایست با اقدامات کارشناسی شده در زمینه توسعه مباحث قرآنی بیش از پیش فعالیت داشته باشد.

نخبه البرزی در حوزه قرآنی با بیان این که برای دومین سال به عنوان جوان برتر در این حوزه شناخته می شود گفت: حدود ۶ سال است که به صورت حرفه ای فعالیت قرآنی دارم و در حال حاضر حافظ کل قرآن هستم.

سلطانی ادامه داد: موفقیت و کسب عنوان در مسابقات ترتیل اداره اوقاف، اداره آموزش و پرورش، ترتیل اداره ورزش و جوانان وترتیل دارالقرآن امام علی (ع) در کارنامه قرآنی من ثبت شده است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج مضامین قرآنی در میان خانواده ها گفت: بدون شک درک مفاهیم قرآنی می تواند مانع بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی شود.

جوان برتر البرزی در حوزه قرآن ادامه داد: این در حالی است که امروزه خانواده ها آشنایی چندانی با مفاهیم قرآنی ندارند و بدون شک باید ارتباط بیشتری با آن برقرار کنند.

سلطانی با ارائه پیشنهادی تصریح کرد: بهترین فعالیتی که می تواند انجام شود برگزاری مراسمات و جشن های جذاب قرآنی و استمرار آن برای کودکان است چرا که آن ها در این مسیر قرار می گیرند و سال های آینده آن را در خانواده های خود توسعه خواهند داد.

وی به جایگاه استان البرز در ترویج مفاهیم قرآنی اشاره کرد و گفت: تاکنون درحد توان فعالیت هایی در این زمینه انجام شده است اما باتوجه به اهمیت موضوع می بایست بیش از پیش به این مقوله توجه شود.

نخبه البرزی در حوزه قرآن در پایان تصریح کرد: برخی از استان های کشور علی رغم اختصاص بودجه ناچیز اما به بهترین شکل ممکن در پی توسعه مباحث قرآنی در میان مردم هستند که امیدواریم البرز نیز در آینده شاهد این دست اتفاقات باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.