هنگامه طاهری: مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی به ریشه کنی هپاتیت C در استان ورود پیدا کرد.

ورود مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی به ریشه کنی هپاتیت C

مجمع مذکور که از سال ۹۵ فعالیت خود را با دریافت مجوز از ریاست وقت دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس مجمع خیرین سلامت کشور آغاز کرد، بر حسب تصمیم سازمان بهداشت جهانی اقدام‌های خود را مبنی بر ریشه کنی این نوع هپاتیت در کل دنیا تا سال ۲۰۳۰، آغاز کرده است.

 رئیس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت در خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ما گفت: این مجمع در شاخه‌های عمرانی، سلامت، مددکاری، آموزش و پژوهش و پیشگیری از بیماریها در حال ارائه خدمات است.

آرزو حیدریان بیان کرد: اولین سمن سرا در حوزه سلامت کشور در مشهد راه اندازی شد که چند سمن بیماران خاص را نیز تحت حمایت داریم.

حیدریان ادامه داد: طی این یک سال کارهای مشترکی در حوزه فرهنگ سازی سلامت در مدارس و بین ورزشکاران و رابطین بهداشت صورت گرفته که منجر به افزایش سواد سلامت شده است. با این حال بیشترین تمرکز ما بر پیشگیری از بیماری‌ها بوده است.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی ارائه مددکاری به بیماران توسط مجمع را شامل معرفی بیماران برای سی تی اسکن و رادیولوژی یا تهیه دارو و کاهش هزینه‌ها یا انجام رایگان خدمات پزشکی با ارتباطاتی عنوان کرد که با پزشکان و مراکز درمانی دارند.

او علاوه بر این از اجرای طرح سلامت بانوان فرهیخته در خوابگاه دانشگاه فردوسی خبر داد که طی آن با دو مورد مشکوک نیز روبه رو شده‌اند.

وی همچنین از ارائه آگاهی‌های لازم در مورد تغذیه و بهداشت دوران بلوغ برای ۵۰۰ دانش آموز نخبه هم خبر داد.

او گفت: بحث حمایت ازپژوهشگران حوزه سلامت نیز در دست پیگیری است چرا که از نظر ما پژوهشگر این حوزه خودش یک خیر است.

آرزو حیدریان از طرح سلامت زنان نوغان نیز در سال ۹۶ خبر داد که زنان از مهریه خودشان نذر حوزه سلامت کردند.

به گفته وی اولین پایگاه اورژانس شهری با اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی توسط این مجمع راه اندازی شد که تا کنون ۱۲۰۰ مأموریت و ۱۲ احیای موفق داشته است.

وی علاوه بر این اذعان داشت: با همکاری این مجمع ظرفیت‌ای سی یو قوچان دو برابر شده که بخشی از آن کمک به اهدای عضوِ بیماران مرگ مغزی بوده است. بنابراین با افزایش ظرفیت‌ای سی یو قوچان کمتر بیمار بد حال به مشهد اعزام می‌شود.

او همچنین به همکاری خیرین در ساخت پایگاه انتقال خون در تربت جام نیز اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.