۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 600029

برداشت گل محمدی از باغات کشت وصنعت جوین آغاز شد.

برداشت گل محمدی از باغات کشت وصنعت جوین

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل کشت و صنعت جوین گفت: سال زراعی جاری 35 تن محصول گل محمدی از سطح 17 هکتار از گلستانهای مزارع این شهرستان برداشت می شود.

سید محمد حسینی خاطر نشان کرد:  میانگین برداشت گل محمدی را دو تن در هر هکتار می باشد و با توجه به بحران آب و کاهش سفره های آبهای زیرزمینی کشت گونه های زراعی کم آب و پربازده متناسب با اقلیم منطقه در دستور کار کشت وصنعت جوین قرار دارد.

وی به سیاستهای ترویجی آموزشی مجموعه کشت و صنعت با مساعدت  جهاد کشاورزی در کشت گیاهان کم آب طلب و زود بازده اشاره و بیان کرد: برای محصول گل محمدی اجرای کاشت، توزیع نهال یارانه دار و همچنین دوره های آموزشی برای سایر کشاورزان علاقه مند به کشت گل محمدی منظور شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جوین اعلام کرد: یکی از مشکلات این شهرستان  نبود کارگاههای فراوری گل محمدی می باشد.

علی رضا هاشم آبادی تصریح کرد: محصول گل محمدی برای فرآوری به کارگاههای گلاب گیری باید به شهر ستان های اسفراین_ سبزوار و جاجرم منتقل شود که به زیان کشاورزان است.

وی تاکید کرد: حمل محصول گل برای فراوری و گلاب گیری به شهرستان های همجوار کیفیت گلاب گیری را پائین می آورد.

هاشم آبادی از سرمایه گزاران در خواست کرد: نسبت به سرمایه گزا ی در زمینه گلاب گیری در جوار کارخانه قند جوین اقدام کنند، که برای این گون کار گاهها تسهیلات بانکی با درصد پایین در انتظار سرمایه گزاران است.

وی یاد آورشد: محصولات عمده 35 هزار هکتار باغ و مزرعه در جوین گندم، جو، چغندرقند، پیاز، هندوانه و پسته است. این شهرستان 12 هزار بهره بردار کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد. نقاب مرکز شهرستان جوین در فاصله 300کیلومتری غرب شهرستان مشهد مقدس قرار دارد.

       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.