شهردار مشهد با بیان اینکه باید از فرصت های مشهد برای سرمایه گذاری بهره برد، گفت: شهرداری مشهد نیز ۱۰۰ بسه سرمایه گذاری برای کمک به سرمایه گذاران آماده کرده است.

تهیه ۱۰۰ بسته حمایتی برای سرمایه‌گذاری در شهر مشهد

قاسم تقی زاده خامسی صبح امروز در اجلاس هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی سراسر کشور در هتل خورشید تابان اظهار کرد: سال گذشته شهر مشهد حدود ۳۰ میلیون زائر داشته و ۳.۵ میلیون نفر نیز جمعیت مجاور را در خود جای داده است. از این جهت فرصت های کار و سرمایه گذاری در مشهد زیاد است و از این رو مشهد را یک شهر بین المللی می توان دانست.

وی خطاب به فعالان اقتصادی حاضر در جلسه گفت: مشهد را به صورت ویژه برای سرمایه گذاری خود در نظر بگیرید چون ظرفیت سرمایه گذاری زیادی در آن وجود دارد. مشهد نخستین جایگاه در کشور را از نظر حمل و نقل جاده ای داشته و ۵۲ درصد اقامتگاه ها در این شهر قرار دارد. همچنین این شهر رتبه دوم حمل و نقل هوایی کشور را به خود اختصاص داده است.

تقی زاده خامسی خاطرنشان کرد: نمونه بارز ظرفیت بالای این شهر راه اندازی یک خیابان ۵۰۰ متر با عنوان «خیابان غذا» بود که طی مدت ۶ شب، ۱۱۰ هزار نفر در آن حضور یافتند. نمونه دیگر راه اندازی نمایشگاه گل و گیاه در این شهر بود که حدود ۱۸۰ هزار نفر از آن بازدید داشتند.

نماینده کلان شهرهای ایران در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه باید از فرصت های مشهد برای سرمایه گذاری بهره برد، گفت: شهرداری مشهد نیز ۱۰۰ بسه سرمایه گذاری برای کمک به سرمایه گذاران آماده کرده است.

وی با اشاره به ضرورت های تحقق شعار سال اضافه کرد: حمایت از کالای ایرانی یک چرخه است. موضوع توزیع در کشور مساله ای جدی است. در حال حاضر حدود ۳ میلیون واحد توزیع در کشور وجود دارد که ۳۰ درصد آن غیرقانونی است. در همین مشهد ممکن است یک کالا تا صددرصد در مناطق مختلف شهر اختلاف قیمت داشته باشد. این مساله با زور و بازرسی قابل حل شدن نیست. در واقع باید موضوع توزیع را در فروشگاه های بزرگ حل کرد تا فروشگاه ها کوچک تجمیع شوند.

شهردار مشهد با اشاره به نوسانات ارزی اخیر در کشور عنوان کرد: مساله دیگر ارز صادراتی است. در حال حاضر حداقل توقع ما از دولت این است که پیش از تصمیم گیری در مورد ارز، مشورت می کردند. هنگامی که وضعیت کشور بحرانی می شود، پیشنهادهای همیشگی دوباره بکار می رود. این کار در چند دولت گذشته امتحان شده است. همه دولت ها برای صادرات تشویق قرار می دهند. خواهش ما تجدیدنظر در این موضوع است تا صادرات تعطیل نشود. برداشت من این است که صادرات تعطیل شده و این مسیر خوبی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.