ظریف در بدو ورود به فرودگاه پکن گفت: چین از نزدیک‌ترین دوستان ایران است و امروز درباره تصمیم‌گیری که ایران قرار است با توجه به نحوه تضمینی که سایر اعضای ۱+۵ بعد از خروج آمریکا در مورد اجرای برجام و دریافت منافع برجام توسط مردم ایران می‌

قدسآنلاین: محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه دیدار خود با وزیر خارجه چین گفت: برای ما مهم است که مذاکرات ما با گروه ۵ شروع شود. این یک سفر کاری است . چین از نزدیک‌ترین دوستان ایران است و امروز درباره تصمیم‌گیری که ایران قرار است با توجه به نحوه تضمینی که سایر اعضای ۱+۵ بعد از خروج آمریکا در مورد اجرای برجام و دریافت منافع برجام توسط مردم ایران می دهند صحبت کنم.

وی افزود: ما با چین همواره روابط خوبی داشتیم. قبل از برجام روابط‌مان با چین خیلی خوب بود و در دوران برجام چین با فاصله زیادی شریک تجاری ایران بود. امروز ما اطمینان داریم که چینی ها در کنار ما خواهند بود و قرار است در این زمینه صحبت کنیم. علاوه بر وزیر خارجه چین هیات ایرانی با مقامات دیگر در سایر حوزه های مورد علاقه نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

ظریف درباره سفرش به مسکو و بروکسل نیز گفت: سفرم به سه کشور مهم است. ما سفرمان را با چین و روسیه که همواره با مردم ایران قبل و بعد از تحریم ها بودند شروع کردیم. روابط مان با چین و روسیه حساس بوده و بعد از تحریم ها مهم خواهد بود. با اتحادیه اروپا با توجه به این که کشورهای اتحادیه بیشترین درخواست را از ایران داشتند با خارج شدن آمریکا از برجام در این توافق بماند از این رو باید ببینیم چگونه کشورهای اروپایی می خواهند تضمین کنند که منافع ایران از برجام با وجود خروج آمریکا از این توافق حفظ و تامین می‌شود. مهم‌ترین اقدامات ما گرفتن تضمین است و همانطور که رییس جمهور گفتند برای همه انتخاب‌ها آمادگی داریم اما اگر قرار باشد برجام ادامه پیدا کند باید منافع مردم ایران هم از برجام تضمین شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.