قدس آنلاین – سرورهادیان : «زود نیوز» نام یک برنامه طنزدرفضای مجازی است که هدفش لبخند همراه با بیان دغدغه مردم است.

حمایت مالی نمی شویم، کارمان دلی است/بسیاری ازمسوولان وهنرمندان مخاطبان ما هستند

به گزارش قدس آنلاین، طنزبدون توهین یکی از شیوه های خوب انتقاد است که سال هاست این موضوع به روش های  مختلف در تلویزیون و سینما تولید و پخش می شود.

 همزمان با پیشرفت تکنولوژی این روزها درعصر ارتباطات، شیوه های بروزتری را از آن شاهدیم. تا جایی امروزه که بسیاری از افرادیا گروه ها خودشان رسانه ای محسوب می شوند که تعدادی از آن ها نیزبا اقبال عمومی مخاطبان فضای مجازی هم مواجه اند.

یکی از این بداعت ها، ساخت کلیپ های کوتاه چند دقیقه ای است که این روزها در فضای اینستاگرام مورد توجه نه تنها مخاطبان عام  بلکه مسوولان و هنرمندان هم قرار گرفته است.

شروع کار با «اینجا ایران است»

برای مثال «مجتبی شفیعی»، متولد ۱۳۶۷ و کارشناس مدیریت است اوکه ۱۰ سالی است، فعالیت های هنری خویش را با حضوردرتئاتر، گویندگی رادیو و دوبله ادامه داده است. این روزها با کلیپ های طنزش درفضای مجازی تحت عنوان «زود نیوز» شناخته می شود.

  «مجتبی شفیعی» در گفت و گو با خبرنگارما درباره کارش می گوید :علاوه برکار تئاتر، دوبلاژ و گویندگی رادیو در پروژه های سینمایی، تلویزیون، سینمای خانگی و برنامه ها و آیتم ها و کلیپ ها ی طنزدر اینترنت فعالیت هایی داشتم وگروهی بودیم که سال ها در رادی، آیتم های ۵ دقیقه ای را می ساختیم بعد ها آیتمی به نام «اینجا ایران است» رابا همراهی خانم کیانی می ساختیم که در فضاهای مجازی آن ها منتشر می شد. این در حالیست که به مدت ۳ سال در رادیو سورنا به عنوان رادیو برتر اینترنتی انتخاب شدیم.

«زود نیوز» یک کارگروهی اینستاگرامی

 او درباره ایده کلیپ های طنز «زود نیوز» نیزمی افزاید :ایده کار تصویری هم با هدف یک کار متفاوت درقالب اخبار طنز، تحت عنوان «زود نیوز» شکل گرفت که در آن در قالب طنز یک محتوای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی که درد مردم است را با زبان طنز به صورت اخبار بیان می کنیم وهدف مان صرفا یک تسکین و انبساط خاطر مخاطب مان است.

حرف صادقانه با رعایت خط قرمزها

وی خاطر نشان می سازد : ابتدا که کارمان را شروع کردیم، هدفمان این بود که درفضای مجازی یک حرف صادقانه به صورت طنز به گونه ای که از خط قرمزهای صداو سیما عبور کنیم و از خط عرف جامعه و حکومت اسلامی هم عبور نکنیم و همچنین  شوخی ها و موزیک ها و حرکات و نوع دیالوگ آن را لحاظ کنیم.

دچارخودسانسوری هستیم

وی با بیان این نکته کار طنز کار سختی است، تاکید می کند : تاکنون مشکلی برای انتشار کلیپ ها در فضاهای مجازی پیش نیامده و از شبکه ۳ و ۱ پیشنها دهای کاری به ما شده است و مسوولان وگوینده ها، هنرمندان بنام زیادی با ما مرتبط شدند و حمایت و محبت شان را اعلام کردند. این پرسش در ذهن خیلی ها ممکن است، پیش آید اما به اعتقاد من این تفکر نشات گرفته از خود سانسوری است که با صداو سیما یا مخاطب دچارش شده ایم.

دغدغه مردم با صراحت

این هنرمند جوان شهرمان می افزاید :بسیاری از طلبه ها مخاطبان ما هستند و کارما را تحسین کرده اند که درد و دغدغه مردم را با صراحت می گوئید.

برنامه ریزی داریم

شفیعی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه مدونی برای ساخت و پخش کلیپ ها را درنظردارد، توضیح می دهد :بطور قطع یک برنامه روتین برای ساخت و انتشار آن باید داشته باشیم که می تواند به صورت یک یا دوروز در میان باشد. حتی در پی آن هستیم که ساعت انتشار کلیپ ها را مشخص کنیم مثلا ساعت ۸ شب  تا مخاطب مان در جریان باشد.

وی در ادامه اظهار می دارد : برخی اوقات برای مثال اخباری مثل به وقت شام، مجلس، تحریم، ترامپ با هم رخ می دهد و ممکن است در بحث تولید عقب بیفتیم. از این رو ممکن است گاهی نتوانیم بروز باشیم. همه کلیپ ها در استودیو ضبط می شو و گاهی ساعت های طولانی ممکن است برای یک کلیپ زمان بگذاریم.

حمایت مالی نمی شویم

این هنرمند عرصه تئاتر و سینما و رادیو درباره نحوه تولید کلیپ های «زود نیوز» می گوید : کلیپ ها متفاوت هستند. برخی تلفیق با موسیقی است و گاهی ایده به سراغ مان می آید اما چنان پرمحتوا است که بسیار زمان براست.

ما برای ساخت کلیپ ها ازجایی حمایت مالی نمی شویم و در واقع کار ما دلی است و بازتابش برای ما کافیست.

 وی درباره انعکاس کلیپ ها «زود نیوز» نیز بیان می کند :مخاطبان ما بسته به محتوای کارآن را دنبال می کنند. حتی گاهی اوقات در پیج شان می گذارند یا برای دوستان شان آن را می فرستند اما به هرحال طی این چندماهه بااستقبال کم نظیری مواجه شدیم که سبب دلگرمی برای ادامه را ه است.

وی درخصوص عوامل گروه «زود نیوز» نیز می گوید:متن بصورت گروهی وبه سرپرستی من نوشته می شود. بازیگراخبارمان خانم کیانی، گوینده با شنوایان، منیرباقر پور و کارگردانی و فیلمبرداریاین کلیپ ها برعهده مهجوری است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.