قدس آنلاین -محمد رضایی: با توجه به فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور طی سه روز آینده رگبار باران همراه بارعد و برق و وزش باد شدید در مناطق متاثر از این سامانه در اکثر نقاط خراسان رضوی بویژه درارتفاعات پیش بینی می شود.

رعد وبرقهای هولناک مهمان آسمان مشهد میشود/از امشب منتظرتند باد و رگبار درهوای سرد باشید/کوهنوردان درخانه بمانند واردوها تعطیل شود

مهندس یحیی قاینی پور رئیس اداره پیش بینی اداره کل هوا شناسی خراسان رضوی با اعلام این مطلب به خبرنگار قدس آنلاین گفت:ادامه بارشهای رگباری رادر سطح استان تا چهارشنبه خواهیم داشت که بصورت رگبار توام با رعد و برق باد شدیدخواهد بود.

این مقام هواشناسی با بیان اینکه این بارشها درشرق کشور باعث کاهش دمای  هوا و کم شدن دید افقی در جاده ها خواهد شد، افزود: علاوه بر بارندگی ها و رعد و برق و باد های شدید از امشب سیستم بارش تقویت می شودو دمای هوا بطور نسبی تا ۶درجه کاهش می یابد.

قاینی پوربا اشاره به مسافرت های بهاری هموطنان به تفرجگاهها تاکید کرد: لازم است عزیزانی که قصدتردد در محور های کوهستانی را دارندتجهیزات لازم را همراه داشته باشند واز از توقف در مسیل رودخانه ها و محل عبورآب  خودداری کنند.

وی با بیان اینکه طی امشب  تاپایان روز سه شنبه احتمال آب گرفتگی و سیلابی شدن معابر و جود داردیادآور شد: مسئولان اردوها و کوهنوردها نیز لازم است به دلیل صاعقه های همراه با رگبار و باد شدید-بویژه در  ارتفاعات هزار مسجدو بینالود- صعود به این  ارتفاعات را به تاخیر بیندازند.

لازم به ذکر است طی روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد شدید و گردو خاک در شهرستانهای واقع در جنوب شرق وشمال استان خراسان رضوی را شاهد بودیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.