قدس انلاین : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی از اختصاص 30 میلیارد ریال برای بازسازی آرامگاه فردوسی خبر داد.

30میلیارد ریال بودجه برای بازسازی آرامگاه حکیم توس

به گزارش قدس انلاین ، ابوالفضل مکرمی‌فر ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با پاسداشت روز ملی فردوسی، اقدامات متنوعی در راستای ارج نهادن به حکیم ابوالقاسم فردوسی در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: گلباران آرامگاه فردوسی، نقالی شاهنامه، سخنرانی استاندار خراسان رضوی، اجرای ورزش باستانی، تشییع نمادین پیکر فردوسی از روستای پاژ به آرامگاه فردوسی و تجلیل از استادکاران معماری از جمله برنامه‌های این روز ملی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه پشت شیشه، نواختن زنگ فردوسی در مدارس این استان، شب شعر، نشست ادبی، اجرای مراسم رستم و سهراب، اجرای نبرد ۱۲ رخ در گناباد، مسابقه دوچرخه سواری و دو میدانی از دیگر ویژه برنامه‌های روز بزرگداشت این شاعر پرآوازه است.

مکرمی‌فر با بیان اینکه نمایشگاه شاهنامه «بایسنقری» از پشت شیشه هم در برنامه ما است، بیان کرد: بحث امنیتی این کار بسیار بالا است، امیدوارم، بتوانیم این برنامه و این نمایشگاه را برای اولین بار در خراسان رضوی داشته باشیم.

وی یادآور شد: همزمان با ٢۵ اردیبهشت ماه امسال، بازدید علاقمندان از آرامگاه فردوسی رایگان بوده و برگزاری نکوداشت یعقوب دانش‌دوست استاد معماری نیز از دیگر برنامه های ویژه همزمان با 25 اردیبهشت ماه امسال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: در بحث عمرانی و پیرو منویات مقام معظم رهبری با شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد جلساتی برای بازسازی جلوخان فردوسی انجام شده و مشاور آن مشخص شده که در مرحله بعدی عقد قرارداد صورت می‌گیرد.

مکرمی‌فر با بیان اینکه ٣٠ میلیارد ریال برای بازسازی آرامگاه فردوسی اختصاص یافته، یادآور شد: در سفر دولت به خراسان رضوی، 90 میلیارد ریال برای استمرار این فعالیت‌ها برای ٣ سال در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی با ابراز امیدواری برای احیای توس، گفت: عرصه توس ٣۶٠ هکتار است که امیدوارم، بتوانیم آن را احیاء کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: حضور مهمانان خارجی، سرکنسولگری‌ها و مهمانانی از تاجیکستان و افغانستان در مراسم بزرگداشت روز فردوسی نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

مکرمی‌فر با اشاره به اینکه نقاشی‌های دیواری برای فرهنگ‌سازی فردوسی کمک می‌کند، متذکر شد: امسال شهرداری ۶٠ هزار مترمربع نقاشی دیواری با موضوع شاهنامه فردوسی و رستم و سهراب انجام داد که آنچه بر دیوارهای شهر خودنمایی می‌کند و سبب آشنایی بیشتر این کتاب و داستان بی نظیر آن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.