شهرکرد-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: متاسفانه گویا استان بر پایه اختلاف و تک روی شکل گرفته است که این یکی از دردهای من است و هرچه تلاش می کنیم سیاسیون ، مذهبیون، هیئت ها ، مساجد و مراکز مختلف را به هم نزدیک کنیم نشده است.

گویا استان بر پایه اختلاف و تک روی شکل گرفته است/ انتظار دارند امام جمعه تمام عیار تسلیم آن ها باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه،حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، در دیدار مسئولین و اعضای فعال انجمن های اسلامی دانشآموزان شهرکرد،گفت: خیلی دلم پردرد است و نمی دانم کجا باید بگویم و یک جایی پیدا بکنم و کسانی که دردهای من را بشنوند لذا من خیلی دلم پردرد است و اصلا زمینه ای هم فراهم نشده است که آن کسانی که باید بشنوند باشند و من بگویم زیرا شما الحمدالله مهیا هستید و بگویم یا نگویم حضور دارید ولی آن هایی که باید مورد خطاب باشند و مطالب را بشنوند و عمل کنند، نیستند.

امام جمعه شهرکرد افزود: من خیلی دلم پردرد است و از خدا می خواهم یک موقعی، یک جایی و یک عرصه ای به وجود بیاید و آن هایی که باید بشنوند باشند تا من بتوانم سفره دلم را باز کنم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: متاسفانه گویا استان بر پایه اختلاف و تک روی شکل گرفته است که این یکی از دردهای من است و هرچه تلاش می کنیم سیاسیون ، مذهبیون، هیئت ها ، مساجد و مراکز مختلف را به هم نزدیک کنیم نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: وقتی که بنای یک جمعی در یک هیئت مذهبی، در یک مسجد، در یک جمع سیاسیون و در یک مجموعه فعال سیاسی بر این نباشد که روحیه پذیرش و سلم داشته باشند زمین و آسمان هم به او بگویند، کار خودش را می کند و چکار می شود کرد. هرچند عکسش را انتظار دارند، انتظار دارند امام جمعه تمام عیار تسلیم آن ها باشد و هر چه آن ها می گویند امام جمعه بگوید چشم، خب امام جمعه در این صورت باید چند تکه بشود، امام جمعه باید به تعداد هیئت هایمان،  مساجدمان،  مجموعه های سیاسی مان و تمام فعالین استان تکه تکه بشود و هر تکه امام جمعه در یکی از آن ها باشد، آیا می شود!؟

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه اظهار کرد: همه انتظار دارند هر چی آن ها می گویند امام جمعه بگوید چشم، خیلی به ندرت می توانم مواردی را بشمارم که آنچه امام جمعه گفته آن ها تسلیم شده و قبول کرده باشند، خب من می خواهم در این فضا وحدت بخش باشم، باید یک جمعی باشد، تازه ما می آییم یک جمع کوچک را شکل می دهیم آن را هم متهم می کنند و جمع های دیگر به آن نمی پیوندند و  نمی گویند که خب این جمع زیر نظر امام جمعه دارد کار می کند خودمان را با این وفق بدهیم و همه با این همراه بشویم، متاسفانه این هم نمی شود و یک جمعی که شکل می گیرد به اشکال مختلف طردش می کنند و علیه آن سم پاشی می کنند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: متاسفانه کار در این فضا بسیار سخت است، این را تا به حال با این صراحت نگفته بودم، ولی وقتی مطالبات خیلی خوب و پر دغدغه شما را شنیدم و دردمندانه و دلسوزانه دردهای من را گفتید و آنچه که من دارم مدام شب و روز با آن ها دست و پنجه نرم می کنم را گفتید، این چند جمله را خدمتتان عرض کردم.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: در مورد محتوای خطبه های نماز جمعه که اگر قرآن و تفسیر قرآن و سخن قرآن برای جوان مجذوب نباشد چه مجذوب است؟ چی باید جاذبه داشته باشد؟ من در خطبه اول فقط تفسیر قرآن می گویم و تفسیر خیلی علمی هم نیست بلکه خیلی ساده رهنمود قرآن را ترجمه می کنیم و هر چند مدتی یک سوره را بیان می کنیم که چند وقت پیش سوره واقعه تمام شد و الان سوره مبارکه انبیا را شروع کرده ایم و زمانش هم چیزی نیست معمولا حدود یک ربع بحث قرآنی و تفسیر است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: اگر این برای جوان جاذبه نداشته باشد چی جاذبه دارد؟ نمایش!؟ یعنی بیاییم در نماز جمعه نمایش بدهیم!؟ خب خطبه های نماز جمعه است و جوان باید خودش را بالا بیاورد و وفق بدهد و دل بسپارد، ذوق و هنر جوان با قرآن مانوس شود و در ظرف دین و قرآن با عالمان دینی چفت بشود.

وی ادامه داد: هرهفته ای یک موعظه و رهنمود قرآنی بیان می شود و معمولا سعی می شود موعظه ای انتخاب بشود که مبتلابه جامعه است و یک مدتی روی همین تعامل اجتماعی، رافت، مهربانی، پیوند، یکی شدن و همکاری کردن از آیات قرآن بهره مند شدیم .

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: این را من به ستاد نماز جمعه بارها گفته ام، من که نمی توانم فضاسازی داخل مسجد و این ها را انجام دهم و به مسئولان ستاد نماز جمعه گفته ام که از جوان ها استفاده بکنید و جوان ها آنجا بروند نظر بدهند، کمک بکنند، فضا سازی کنند، فضاهای مناسب و جوان پسند در نماز جمعه به وجود بیاورند، این کار شماست که باید بروید انجام بدهید و ستاد هم قطعا اقبال دارد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه تصریح کرد: انتقاد نسبت به فضاسازی شهر اشکال بسیار واردی است، من بارها این را گفته ام، من در دوره شهردار قبل که همین شهردار فعلی هم هستند مرتب به ایشان می گفتم که فضاسازی شهر مناسب شهر شهرکرد نیست و در میادین و خیابان ها  و مناسبت ها کار بکنید، و آن ها چشم می گفتند و آنجور که باید نشد بعد هم چندین نوبت تذکر داده شده امّا هنوز شما گله مند هستید معلوم می شود وظیفه انجام نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: به شما بگویم من دغدغه فرهنگی زیاد دارم اما تنهایم، جز یک عده قلیل و جمعی مثل شما دغدغه مندان که خب شما هم نمی توانید آن جور که باید نقش بیافرینید و مثل من دستتان بسته است و یک جمع قلیلی هستید، فقط یک تقاضا از شما دارم که هر چه به شما می گویند نپذیرید، هر چه القا کردند باور نکنید بلکه بررسی کنید، پاسخ کسانی که به آن ها انتقاد دارید بشنوید، یکی از اشکالاتی که وجود دارد همین است که بدون اطلاع می گویند و می نویسند و می شنوند اما تحقیق و بررسی نمی شود تا صحّت و سقم حرف ها و شایعات مشخص شود، مومن تا به نتیجه قطعی نرسیده نمی گوید و باور نمی کند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: نکته دیگر هم آنکه انتظارات باید بر اساس شرائط و امکانات باشد باید شرایط و موقعیت افراد را در نظر گرفت و مطابق آن انتظار داشت، توقع و انتظار بیجا و بی مورد کدورت آور است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: جلسات متعدد با جوانان داریم، در ارتباط گیری با اینجانب هیچ محدودیتی نیست حتی وقت گرفتن و امثال آن هم نمی خواهد هر روز موقع نماز ظهر هر کسی خواسته آمده و منعی وجود نداشته منتهی مشکل همان است که گفتم، روحیه انقیاد و پذیرش ضعیف است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه تصریح کرد: من از اینکه درد دل های خودم را شنیدم خیلی خوشحال شدم و این حداقل یک نکته بسیار مثبتی بود که شماها یک چیزهایی را گفتید که در دل من است و اگر هم من به این شکل با شما حرف زدم فقط برای این است که دست به دست هم بدهیم و اشکالات را برطرف کنیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: بنابراین نباید ناامید بشوید، من در همین شرایط ناامید نیستم و با همین وضع که استان را به این شکل می بینم یک سر سوزن ناامید نشده ام و هر چه از دستم آمده انجام داده ام و باز هم انجام می دهم، خسته هم نشده ام لذا به هر شکلی که می توانید به هر مقداری که می توانید کمک بکنید تا انشالله فضاها درست بشود و اشکالات برطرف بشود و ضعف ها یکی پس از دیگری رفع بشوند و حضور جوان ها را زیاد کنید. من با تمام وجود در خدمت جوانان بوده و هستم و در استان بیشترین علاقه و امیدم جوانان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.