اهواز- نمایشگاه الکامپ از آن دسته نمایشگاه هایی است که علاقمندان به تکنولوژی را به سمت آن سوق می دهد. در برپایی این نمایشگاه هم گزینه هایی که استانداری خوزستان روی میزهای غرفه های نمایشگاه برای ما متصور شده بود آنقدر خوب و دقیق بودند که وقت بگذاریم و به دیدن نمایشگاه الکامپ برویم اما غرفه های کم و خالی آن چیزی بود ک بدجور ذوق را کور می کرد...

نمایش غرفه های خالی در بزرگترین نمایشگاه فناوری

قدس آنلاین- گروه استانها- طیبه قاسمی؛ «الکامپ» یک نمایشگاه است، بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید، محصولات، خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر در سطح کشور، شکل وشیوه کاربردی آن تا نامش در ذهن شما مکانی کاملا الکترونیکی را ترسیم می کند که برای افرادی که سهم تکنولوژی در روزهایشان پررنگ است فرصت خوبی است تا دوست داشتنی هایشان را ببینند و از آخرین پیشرفت ها و عجیب ترین آن مطلع شوند، در تمام استانها برگزاری چنین نمایشگاه هایی شرایط ویژه ای دارد و تمام نکات ریز و درشت آن توسط متخصصان آن سنجیده می شود چون نمایشگاهی تخصصی است، قرار بود نمایشگاه محلی باشد برای دیدن آخرین دستاوردها و خدمات این صنعت در شاخه‌های الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک، اینترنت، موبایل، شبکه و ارتباطات، این چیزی که در آغاز افتتاحیه در رسانه ها اطلاع داده شد.

مشاور استاندار خوزستان در امور فناوری آن را بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات استان خوزستان وحتی جنوب غرب کشورخوانده و گفته بود کسب و کارهای نوپا را در فضای مجازی و دیجیتال و استارتاپ‌ها مد نظر قرار می گیرند؛ گزینه هایی که استانداری خوزستان روی میزهای غرفه های نمایشگاه برای ما تصور کرده بود آنقدر خوب و دقیق بود که وقت بگذاریم و به دیدن نمایشگاه الکامپ برویم، متاسفانه در همان بدو ورود مثل تمام وقتهایی که به نمایشگاه رفته و معطل پارک و شکل استرداد هزینه و پارکینگ آن ورود بازدید کننده ها را تلخ می کند در ادامه اما دیدن سگ های ولگرد در محوطه داخلی نمایشگاه باعث تعجب است، راستش هیچ چیز این نمایشگاه شبیه نمایشگاه هایی که در استان های دیگر هست نبود چه رسد به بزرگترین رویداد فناوری جنوب غرب کشور! با غرفه خالی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات! از دو غرفه ایرانسل و همراه اول که به سلامتی از نمایشگاه های تخصصی گرفته تا مواد غذایی همیشه حاضر هستند بگذریم، غرفه های کم و خالی بدجور ذوق را کور می کرد،  غرفه استانداری بزرگ هم که فقط فضای اشغال کردنش بزرگ است در دو روز مانده به اختتامیه که به نمایشگاه رفتیم خالی بود! و باور کنید چند غرفه پربار بیشتر به چشم نمی خورد مثل فنی و حرفه ای یا بیمه های استان، برای تکمیل حرفهایم با غرفه داران و بازدید کنندگان حرف می زنم.

انتخاب این نمایشگاه اشتباه بود

یکی از مهندسین نرم افزار کشور که راه زیادی را از امیدیه برای دیدن نمایشگاه آمده می گوید: آنچه در ذهن خود داشتم با چیزی که می بینم جور نیست برای ارائه پایان نامه اطلاعاتی می خواستم بین نمایشگاه کتاب تهران و این نمایشگاه انتخاب بدی کردم به خیال خودم اینجا اطلاعات تخصصی تری به من می دهند و تجربیات بهتری بدست می آورم.

علی احمدپور اضافه می کند: حرکت یک رباط در لاین ها، چند غرفه خالی یا بی رونق، یک تخته بازی چیز قابل ذکری برای نمایشگاه الکامپ نیست و متاسفانه عدم برنامه ریزی در این نمایشگاه کاملا مشهود بود.

تردد سگهای ولگرد بین بازدیدکنندگان

یک مهندس عمران اظهار می کند: از لحاظ بهداشتی تردد سگهای ولگرد بین بازدیدکنندگان در خور نام نمایشگاه بین المللی نیست، شکل پارک و پارکینگ آن که معضلی دیرینه برای این نمایشگاه است، این شیوه خیلی از افراد را از نمایشگاه فراری داده و حتی کسانی که بسیار پیگیر بوده اند به نمایشگاه نمی‌آیند، یک پارکینگ مناسب از حداقل امکانات منطقه ای است که در آن نمایشگاه ها برپا می شود.

رضا دلیان با اشاره به افت جمعیتی مشهودی که به نمایشگاه خورده عنوان می کند: قاعدتاً کسانی که نمایشگاه را برگزار کرده اند اگر آمار جمعیتی را در نظر بگیرند می‌بینند که نمایشگاه‌های تخصصی نیز سال‌های بعد بازدید کمتری دارند و یکی از مهمترین عوامل آن خدماتی است که به بازدید کننده ها می‌دهند.

مشکل ۱۵ ساله پارکینگ

دلیان یکی از مشکلات نمایشگاه را که بالای ۱۵ سال است نمود دارد، عدم وجود پارکینگ مناسب می داند و اذعان می کند: شما هر جای خیابان که بخواهید پارک کنید هزینه دارد، اگر قبض ماشین را نگیرید ماشینتان را خش می‌اندازند، حتی پول پارکینگ هم بدهید پاسخگو در قبال سرقت ماشین نیستند بنابراین در هر صورتی متضرر می‌شوید، مسئولان نیز باید به نمایشگاه اهمیت بدهند نه اینکه یک غرفه برپا کنند به نام یکی از ادارات به امان خدا، آیا مردم نمی‌دانند ثبت احوال چه وظیفه ای دارد؟ یا استانداری؟

او با تاکید بر دادن خدمات در نمایشگاه ها تصریح می کند: باید خود را به مردم نزدیک‌تر کنند واسطه‌ها را بردارند، زمان را کوتاه کنند، ارائه خدمات دهند و پیگیر مطالبات مردم باشند که متأسفانه چنین نیست، حتی با یک آمار ساده هم اعلام نکردند که با بازرسی های انجام شده و نتیجه گیری ها عملکردها نسبت به سالهای گذشته چه تغییری داشته اند.

عدم ارائه خدمات

این بازدیدکننده نمایشگاه امسال را در حالت بلاتکلیفی می خواند و ادامه می دهد: یک غرفه زدن با چند میز و یک جعبه شیرینی برازنده استان خوزستان نیست نمایشگاه‌ها متفاوتند، اما وجود آنها همیشه بستگی به بازدیدکننده ها داشته، نمایشگاه باید حلقه اتصال بین مصرف کننده و تولید کننده باشد، شفاف و به روز. خدماتی برای آن در نظر بگیرند، غرفه خالی چه معنایی دارد اگر غرفه‌ها ۱۰ تا باشند اما کیفیت مطلوب تر باشند بهتر است، اما امسال غرفه های خالی بسیاری در نمایشگاه دیده می‌شد و متاسفانه فقط کمیت را در نظر گرفته بودند، اوج مشکلات حال حاضر مردم در خدمات است حال چه شهری، اینترنتی، کامپیوتری، نرم افزاری و...

یکی از غرفه داران با عنوان این که برای دو طرف به صرفه نیست، می گوید: هزینه‌ها بالاست، نمایشگاه‌ها تکراری شده و این شکل خدمات چیزی که مردم از نمایشگاه ها می‌خواهند نیست و کسی هم به اینکه مطالبات مردم چیست اهمیتی نمی دهد، هرچند یکی دیگر از عوامل عدم استقبال از آن عدم ثبات بازار بوده، به طور مثال تا قیمت‌ها را بزنند و وارد نمایشگاه شوند قیمت‌ها تغییر پیدا کرده، بنابراین نمی‌توانند خدمات را به شکل درست ارائه دهند.

همه جا پای دلار به میان است

او تغییر زمان نمایشگاه را از دیگر ناهماهنگی ها می داند و بیان می کند: نمایشگاه قرار بود در روز ۲۳ اردیبهشت شروع شود اما در روزهای پایانی گفته شد به دلیل نزدیک شدن به ماه رمضان ۲۰ اردیبهشت برپا می شود اگر قرار بود چنین تصمیمی بگیرند باید زودتر اعلام می کردند خیلی ها با اینکه غرفه گرفته بودند نتوانستند خود را به این زمان برسانند، گران شدن دلار هم مزید بر علت شد تا تاثیرات بد بیشتری بر نمایشگاه امسال شاهد باشیم، حتی در زمان نمایشگاه یک کامپیوتر پی سی کوچک یک میلیون و دویست قیمت خورده اما وقتی می‌خواهید آن را پیش‌خرید کنید، می‌گویند زمانی که خواستید بخرید قیمت می‌دهیم الان قیمت این اما اگر دلار دوباره تحریم شود معلوم نیست قیمت چقدر افزایش پیدا کند!

خلاصه که نمایشگاه امسال حتی از عمومی ترین نمایشگاه ها هم کسل کننده تر بی نظم تر و ناهماهنگ تر بود و اگر تمام هزینه هایی که برای آن صرف شد را کنار بگذاریم شاید لااقل درس عبرتی باشد برای سالهای بعد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.