دادستان مشهد گفت:سامانه ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم(سجام) آمادگی دارد به مشکلات قضایی و حتی مشکلات اجتماعی مردم با کمترین اتلاف وقت رسیدگی کند.

ایجاد شبکه ناظرین پیشگیری از وقوع جرم در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، قاضی صادقی افزود: این سامانه ماهیت پیشگیرانه و مردمی دارد و هرگزنباید رنگ و بوی سیاسی داشته باشد و باید به مشکلات رسیدگی شود و نگاه  به آن بعنوان یک فعالیت سیاسی و حزبی به نفع شخص یا اشخاصی نباید باشد.

این مقام قضایی افزود: این شبکه و سامانه ظرفیت آن را دارد که بصورت ملی استفاده شود و فقط مختص به قوه قضاییه نباشد و هر فردی که گلایه‌ای نسبت به سازمان و یا اداره‌ای داشته باشد از این طریق نارسایی‌ها و کوتاهی‌ها را اطلاع رسانی و منعکس کند.

دادستان مشهد گفت : امیدواریم بتوانیم در سامانه سجام از اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده کنیم و توقعی که از این سیستم داریم این است که با جدیت تمام به اخبار و اطلاعات ترتیب اثر داده شود و اگر شهروند موردی را در این سیستم اطلاع رسانی می‌کند به آن ترتیب اثر داده شود و به فرد نیز اطلاع رسانی شود که او هم دلگرم شود و باعث همکاری بعدی او شود.

وی ادامه داد: درسامانه جامع اطلاعاتی مردمی سجام همه می‌توانند در ساختن جامعه‌ای عاری از جرم سهیم باشیم و زمانی می‌توانیم دیده بان صادق و امینی باشیم که نگاه‌های حزبی و قومی و محله‌ای را کنار بگذاریم و فقط آن را بعنوان موضوعی که مشکل ایجاد کرده ببینیم.

دادستان مشهد گفت: در ادارات نیز باید به فکر ایجاد ناظرین پیشگیری از وقوع جرم باشیم؛ این کار باعث می‌شود مسئولین در کار کوتاهی نکنند و نسبت به ارباب رجوع رفتار درستی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.