ایلام- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: در تابستان امسال احتمال خاموشی در مناطق جنوبی استان ایلام بسیار زیاد است.

احتمال خاموشی در مناطق جنوبی ایلام/ صرفه جویی ضروری است

هادی شیرخانی روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه برق شهرها و مناطق جنوبی استان، از خوزستان تأمین می شود، اظهارداشت: کمبود ذخایر سدهای استان خوزستان و به تبع آن کاهش تولید برق از منابع آبی، احتمال خاموشی در شهرهای جنوبی استان ایلام را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه عمده برق کشور در استان های جنوبی مصرف می شود، افزود: کمبود ۴ هزار مگاوات انرژی برق کشور در سال جاری، لزوم صرفه جویی در تابستان امسال را بیش از پیش ضروری کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام بیشترین مشترک برق در استان را مشترکین خانگی و تجاری دانست و بیان کرد: از همه مشترکین انتظار می رود که در ساعات پیک بار، از وسایل پرمصرف همچون اتو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و ... استفاده نکنند و قطعا در صورت عدم صرفه جویی، خاموشی در نقاط مختلف استان حتمی خواهد بود.

شیرخانی گسترش انرژی خورشیدی را پروسه ای زمان بر و هزینه بر عنوان و تصریح کرد: این شرکت از مشترکانی که قصد استفاده از پنل های خورشیدی در منازل را دارند، حمایت می کند، اما هزینه ۵۰ میلیون تومانی نصب پنل خورشیدی برای یک منزل مسکونی، موجب شده که استقبال چندانی از آن نشود.

وی با اشاره به برنامه شرکت برای ساخت نیروگاه خورشیدی در مناطق جنوبی استان، ادامه داد: مجوزهای لازم در این راستا صادر شده و بخش خصوصی که باید متولی کار باشد، بعلت مشکلات ارزی و نوسان قیمت دلار، در انتظار گشایش و تأمین اعتبار است تا بتواند کار ساخت نیروگاه خورشیدی را آغاز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.