مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی از قدیمی‌ترین مجامع مدرسه‌ساز کشور است که در همین راستا بیش از ۳۰ درصد مدارس استان توسط خیرین نیز ساخته شده است.

۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی خیرساز است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس قاسم‌علی خدابنده اظهارداشت : در سطح استان خراسان رضوی بیش از ۴ هزار ۳۰۰ نفر خیر مدرسه‌ساز وجود دارد که در سال گذشته بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان توافقنامه با خیرین شامل ساخت نمازخانه، کلاس درس اعم از ۱۲ و ۱۸ کلاسه، هنرستان و کارگاه امضا کرده‌ایم.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات فرهنگیان سطح استان افزود: بخش زیادی از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و آن چیزی که باقی‌مانده است مربوط به پاداش سال ۹۶  پایان خدمت همکاران است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته ۳ هزار و ۸۶۰ نفر بازنشسته فرهنگی داشتیم، بیان کرد: در سال جاری نیز بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ نفر فرهنگی بازنشسته می‌شوند که امیدواریم با طرح استمرار خدمت تعدادی از آنها را حفظ کنیم.

خدا بنده همچنین از برگزاری هزار یادواره شهدا در مدارس استان خبر داد و گفت: برگزاری یادواره شهدا از این نظر برای آموزش و پرورش حائز اهمیت است که  دانش‌آموزان با الگوی اخلاقی و رفتاری آشنا می شوند.

وی با بیان اینکه با شناساندن اخلاق و رفتار شهدا به دانش‌آموزان آینده کشور را بیمه کرده‌ایم افزود: در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۳۸ هزار اثر شهیدپژوهی را در ستاد بزرگداشت شهدای استان در آموزش و پرورش بررسی کردیم و بیش از ۶۰ جلد کتاب چاپ و رونمایی شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه مراکز شهیدپژوهی بسیاری در سطح استان افتتاح شده است، اظهار کرد: منابع و ماخذ متفاوتی را در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ایم و با توجه به اینکه بخشی از شهدای ما پدر و مادرشان در قید حیات هستند و از این نعمت ماها برخوردار هستیم می‌توانیم با حضور در منازل این عزیزان اخلاقیات و خاطرات را سوال کنیم، لذا مهم است که دانش‌آموزان ما از زبان پدر و مادر شهید، همسر شهید و یا فرزندان شهید مطالبی را مربوط به شهید بدانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.