قدس انلاین- سید حبیب قاآنی:در آستانه ماه مبارک رمضان، بازار خود را آماده ورود موج جدید مشتریان می کند واز سوی دیگر مسئولین نیز بر آمادگی خود جهت تامین و همچنین نظارت برنحو توزیع و فروش کالاها و اجناس مورد نیاز مردم تاکید دارند.

تنظیم بازار ماه رمضان با توزیع اقلام حمایتی/تخصیص ارز سه هزار و ۸۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی

به گزارش قدس آنلاین هرساله در آستانه ماه مبارک رمضان بازار تب وتاب خرید اقلام مورد نیاز این ماه از سوی مردم را دارد و خریداران نگران کیفیت و قیمت و همچنین تامین آن از سوی بازار هستند مساله ای که امسال نیز مسئولین بر آمادگی خود جهت تامین آن تاکید دارند.

*مردم مدیریت خرید داشته باشند

در خصوص نگرانی مردم از قیمت اقلام مورد نیاز، نایب رئیس اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: در برخی مواقع که درخواست ارزاق عمومی زیاد است این اقدام باعث افزایش قیمت اجناس در بازار می‌شود.

سیدمحسن خاوری هاشمی با بیان اینکه ارزاق مورد نیاز به حد کافی وجود دارد ولی مردم باید مدیریت خرید داشته باشند، ادامه داد: اگر مردم با دولت همکاری کنند و به اندازه نیاز خود خرید کنند ما شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود ولی در برخی از وصول سال بنا به دلایلی مردم بیش از نیاز خود اقدام به خرید کالا می‌کنند.

نایب رئیس  اتاق اصناف افزود: در چنین شرایطی خورده فروش اگر قبلا ۱۰ کیسه برنج خریداری می‌کرده است الان با توجه به افزایش خرید ۵۰ کیسه از عمده‌فروش خرید می‌کند و کلی فروش بازار نیز با ترس از گران شدن اجناس قیمت‌ها را بالا می‌برند.

وی با اشاره به افت قیمت برنج هندی و پاکستانی و همچنین هندوانه افزود: ما در چند روز گذشته شاهد افت قیمت در برخی اجناس در بازار نیز بوده که اگر با همین نگاه به اجناس دیگر نیز نگاه شود افزایش قیمت زیادی را  در اجناس نخواهیم داشت.

این مقام مسئول در جامعه اصناف گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان اتاق اصناف با همکاری دیگر دستگاه‌ها با استفاده از ۴۲ گروه در این ماه قیمت‌ها را در بازار کنترل خواهند کرد تا مردم آرامش خاطر بیشتری  را داشته باشند.

وی از راه‌اندازی سامانه پیامکی نظارتی اصناف خبر داد و تصریح کرد: این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی با شماره(۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴) آماده دریافت گزارشات در خصوص گرانی اجناس است و پاسخ   شکایت و اقدام را به  شاکیان خواهیم داد تا در جریان کار قرار داشته باشند.

وی با ابراز رضایت از همکاری اداره اماکن و تعزیرات با اتاق اصناف گفت: اتاق اصناف بر قیمت اجناس فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم نظارت دارد هر چند که آنها مجوز خود را از مرکز دریافت می‌کنند.

* کنترل بازار با رویکرد پیشگیرانه

همچنین حمید رضا کریم (مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی)، در خصوص طرح نظارت ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: باتوجه به پیش‌رو بودن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضاهای عمومی مصرف‌کنندگان برای خرید برخی از کالاها و مایحتاج مورد نیاز در این ماه الهی و ماه نزول قرآن، لزوم کنترل بازار با رویکرد پیشگیرانه بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: بر همین اساس طرح نظارتی گشت‌های مشترک با همکاری صمیمانه سازمان‌های متولی امر نظارت بر بازار طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جهت خدمت به زائرین و مجاورین آقا علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) و ایجاد امنیت غذایی برای شهروندان محترم از شنبه آغاز شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی تصریح کرد: گروه‌های هدف در این طرح، تمام صنوف بازار و اتحادیه‌ها و مراکز عرضه مواد پروتئینی و قنادی‌ها و سایر مایحتاج عمومی مردم در اولویت بازرسی‌ها خواهند بود.

* کالاهای اساسی در انبارهای خراسان رضوی موجود است

در همین باره علی باخرد معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:  در این طرح بر قیمت کالاهای اساسی به ویژه کالاهای وارداتی از جمله برنج، قند و شکر، لبنیات، روغن، گندم و آرد در عمده فروشی و خرده فروشی ها نظارت می شود.

وی افزود: کالاهای اساسی از جمله برنج، گندم، قند، شکر و روغن به مقدار کافی در انبارهای خراسان رضوی موجود است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با تخصیص ارز سه هزار و ۸۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی و نهاده های دامی، هیچ یک از کالاهای اساسی نباید در ماه رمضان افزایش قیمت داشته باشد و بهانه ای نیز برای افزایش قیمت وجود ندارد.

باخرد درباره قیمت روغن نباتی گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان با افزایش ۹ درصدی قیمت روغن نباتی خوراکی موافقت کرده البته روغن هایی که قبل از افزایش قیمت و نوسانات ارز، در انبارها بوده و در معرض فروش قرار گرفته است، نباید افزایش قیمت داشته باشند و ملاک فروش قیمت درج شده بر روی کالا و قیمت قبلی آنهاست.

وی از مردم خواست برای خرید کالاهای اساسی به قیمت درج شده بر روی آنها دقت کنندو در صورت هرگونه افزایش قیمت، مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.