کرج- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات در کشور باید متناسب با شرایط موجود باشد، گفت: می بایست زمینه سرمایه گذاری در کشور را ایجاد کرد.

واردات در کشور باید متناسب با شرایط باشد/بستر سرمایه گذاری را ایجاد کنیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامرضا تاجگردون صبح امروز دوشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه کیسه خون خاورمیانه  در فرودگاه پیام کرج با بیان اینکه در زمینه  فناوری و پزشکی بایستی برای شرکت های ایرانی طریقه صادرات را آموزش داد، گفت: ما نیز باید زمینه سرمایه گذاری را در کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به شرایطی که امروزه در کشور وجود دارد، افزود: ظرفیت های موجود در صادرات و واردات کشور باید بهینه و درست استفاده شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور نیز با بیان اینکه اهمیت  تولید با نشان برند در انتقال فناوری حائز اهمیت است، گفت: در زمینه کیسه خون چند کارخانه در دنیا وجود دارد که تعدادی انگشت شماری توانایی ادامه این فناوری را داشتند و مابقی با مشکل ارزی مواجه شده و از چرخه تولید خارج شدند.

علی‌اکبر پور فتح‌الله افزود: در گذشته نیاز به واردات کیسه خون داشتیم ولی امروزه  با افتتاح این کارخانه از واردات بی‌نیاز شده و خودکفا می‌شویم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این کارخانه حائز اهمیت است، گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۵۰ درصدی وبا همراهی سرمایه‌گذاران خارجی افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز کیسه خون در کشور بالا است، گفت:  با شروع به کار این واحد تولیدی امکان تولید ۶ میلیون کیسه خون در سال وجود دارد.

پور فتح‌الله افزود: درصورتی‌که سه نوبت‌کار کند ۱۸ میلیون کیسه خون تولید می‌شود، در صادرات این محصول پیشرفت خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور تصریح کرد: با  خرید ۱۷ میلیون کیسه خون در کشور به  خودکفایی در تولید کیسه خون‌ و صادرات خواهیم رسید.

وی در پایان گفت: این کارخانه برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است و در صورتی که صادرات محصولات کیسه خون به بازارهای خارجی امکانپذیر شود اشتغال‌زایی برای ۴۰۰ متخصص فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.