معاون اقتصادی شهردار مشهد با تاکید بر اینکه اولویت اول ما رونق اقتصاد شهر است، اظهار کرد: اقتصاد شهر است که منجر به رونق شهرداری خواهد بود و از طرفی افزایش ماندگاری زائر و گردشگر را در پی‌خواهد داشت.

اولویت اول ما رونق اقتصاد مشهد است

به گزارش قدس آنلاین ،رضا خواجه نائینی در سمینار تخصصی تغییرات در بازار زمین و مسکن با بیان اینکه مشهد شهری تاریخی و مذهبی  ۱۳۰۰ سال قدمت دارد، عنوان کرد: از این جهت ظرفیت اقتصادی خوبی در این شهر وجود دارد به طوری که سالانه ۲۵ میلیون زائر داخلی، ۲ میلیون زائر خارجی و همچنین با توجه به جمعیت، ۳۰ میلیون تقاضاهای مختلف در این شهر وجود دارد.

وی ادامه داد: از این جهت باید برنامه‌ای تعریف کرده که پول‌های بدست آمده صرف چه اموری شود، لذا باتوجه به نیازها و کشش‌های اقتصادی شهر مشهد می‌توان دریافت که مردم حاضر حاضرند برای تفریحاتی که مورد علاقه‌شان است هزینه کنند.

معاون اقتصادی شهردار مشهد با بیان اینکه نباید به پروژهای تجاری بسنده کرد، افزود: از این جهت ما به عنوان فعالان اقتصادی این شهر باید به دنبال ایده‌های جدید باشیم، به طوری که نیاز تمامی ۳۰ میلیون نفر شهر مشهد را جوابگو باشد.

 خواجه نائینی اضافه کرد: همچنین می‌توان دریافت که در نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی در ایام نوروز حدود ۶۰۰۰ بلیط فروخته و علاوه بر آن نمایشگاه خیابان غذا حدود ۱۱۰ هزار نفر در ایام نوروز بازدید کننده داشته است، لذا می‌توان دریافت که تعریف پروژهایی که مورد تقاضا مردم است با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بعضی محافل عنوان می‌شود که چرا پروژهای تجاری در مشهد بیش از حد نیاز است، بیان کرد: از این جهت در بعضی از قسمت‌های شهر مغازه‌هایی وجود دارد که کرکره مغازه پایین نیامده و از طرفی شاهد رونق  و استقبال پروژهای تجاری بوده و در بعضی دیگر از پروژه‌ها استقبال چندانی نداریم، از این جهت می‌توان دریافت که کیفیت و توجه به نیاز مردم امری مهم است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به اینکه ظرفیت پهنای باند در شهر مشهد افزایش یافته است، عنوان کرد: ظرفیت پهنای باند در مشهد افزایش یافته است به طوری‌ که هر روزانه شاهد روز  افزون بودن این مسله هستیم.

معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به اینکه در وضع اقتصادی پیش‌رو ۱۵ شرکت بزرگ برای یک مناقصه در مشهد شرکت کرده‌اند، بیان کرد: در روزهای اخیر مناقصه‌ای من باب زباله‌سوز به ارزش یک هزار ۴۰۰ میلیارد برگزار شد که در این مناقصه ۱۵ شرکت بزرگ اعلام آمادگی کرده‌اند، از این جهت با توجه به شرایط اقتصادی حاکم می‌توان دریافت که تعریف پروژه خوب نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

نائینی با اشاره به اینکه ۳ سال متوالی مشهد، شهر گوهرسنگ‌ها است، بیان کرد: از این جهت می‌توان از این ظرفیت استفاده و برنامه ریزی کرد. همچنین رتبه اول حمل و نقل جاده‌ای، رتبه سوم حمل و نقل هوایی را از آن خود کرده و ۱۴ درصد حمل و نقل ریلی کشور به مشهد بوده از این‌ جهت برای جمعیت ۳۰ میلیونی این شهر می‌توان برنامه‌های مختلف تعریف کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر یک روز ماندگای زائر در مشهد اضافه شود، ۲۰۰ هزار شغل و کسب‌کار رونق می‌گیرد، بیان کرد: در این خصوص باید برنامه ریزی توسط شهرداری و بخش خصوصی صورت گیرد، همچنین باید دید تازه‌ای به این موضوع داشت و از جهتی سیستم‌های گذشته توان پاسخ‌گویی را ندارند.

معاون اقتصادی شهردار مشهد افزود: درخصوص واگذاری خطوط حمل و نقل آمادگی کامل داشته، همچنین در هر زمین شخصی یا متعلق به شهرداری فردی ایده‌ای داشته که منجر به ماندگاری زائر باشد استقبال کرده و آماده دریافت ایده‌های مختلف در تمامی زمینه‌ها هستیم.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.