پس از آنکه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های نفتی علیه ایران را بازمی‌گرداند قیمت نفت به بالاترین میزان در حدود ۴ سال گذشته رسید، اما مقاومت‌ها در برابر این تصمیم قیمت نفت را در معاملات امروز نزولی کرد.

مخالفت‌ها با تحریم نفتی ایران قیمت نفت را نزولی کرد

به گزارش قدس آنلاین، در معاملات امروز بازار جهانی نفت قیمت این حامل انرژی نسبت به روزهای گذشته کاهش یافت. از جمله مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت نفت در بازار امروز، مقاومت کشورهای اروپایی و آسیایی در برابر تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران بوده است.

هفته گذشته آمریکا با اعلام رسمی خروج از برجام گفت: تحریم‌های نفتی علیه ایران را بازمی‌گرداند که این مسئله باعث شد قیمت نفت به بالاترین میزان در بیش از سه سال و نیم گذشته برسد.  

کشورهای اروپایی و آسیایی‌ هم‌اکنون به شدت با این تصمیم دولت آمریکا مخالفند و این مخالفت‌ها به حدی جدی است که قیمت نفت در معاملات امروز را نزولی کرده است. یکی دیگر از دلایل پایین آمدن قیمت نفت در بازار امروز بالا رفتن تعداد دکل‌های نفتی فعال در آمریکاست.  

هفته گذشته قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب به ۷۸ و ۷۱.۸۹ دلار در هر بشکه رسید. اما در معاملات امروز نفت آمریکا به زیر ۷۱ دلار و نفت برنت به زیر ۷۷ دلار رسیده است.

گرگ مک‌کنا، کارشناس مؤسسه کارگزاری اکسی‌تریدر، معتقد است: در صورت اعمال مجدد تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران حدود یک میلیون بشکه  روزانه از عرضه نفت به بازار جهانی کاسته خواهد شد.

وی معتقد است: اما هنوز راه زیادی برای اجرای کامل این تحریم‌ها باقی مانده و هیچ تضمینی وجود ندارد آنگونه که آمریکا می‌خواهند این تحریم‌ها اجرایی شود.

آلمان اعلام کرده است که از شرکت‌های خود در برابر تحریم‌های آمریکا محافظت می‌کند.

ایران نیز اعلام کرده است توتال فرانسه هنوز برنامه‌ای برای خروج ا زایران اعلام نکرده است اما در عین حال چینی‌ها آماده‌اند در صورت خروج توتال به سرعت پروژه‌های این شرکت فرانسوی در ایران را به دست بگیرند و جای خالی آنها را پر کنند.

دیوید کلی، معتقد است: افزایش اخیر قیمت نفت در بازار جهانی عوامل گوناگونی داشته است که ازجمله آنها می‌توان به کاهش ارزش دلار، توافق اوپک و روسیه برای محدود نگه داشتن عرضه نفت، بهبود رشد اقتصاد جهانی، کاهش تولید نفت ونزوئلا و موانع موجود بر سر راه عرضه نفت شیل آمریکا به بازار اشاره کرد.

بنا به گزارش مؤسسه خدمات نفتی بیکرهاگز تعداد دکل‌های فعال نفتی در آمریکا طی هفته گذشته با ۱۰ واحد افزایش به ۸۴۴ واحد رسیده است که از ماه مارس ۲۰۱۵ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.