این بار ترامپ از جنگ تجاری با چین عقب‌نشینی کرد، وی در توئیتی نوشت با رئیس جمهور چین درباره مسائل جنگ تحریمی گفت‌وگو می‌کنیم و این پیام مثبتی شد برای بازارهای آسیا تا امروز بهترین رشد خود را تجربه کنند.

ترامپ از جنگ تجاری با چین عقب‌نشینی کرد/پروزا شاخص بورس‌های آسیا

به گزارش قدس آنلاین، امروز بازارهای بورس آسیا تحت تأثیر فروکش جنگ تجاری بین آمریکا و چین روند افزایشی به خود گرفت، پیش از این آمریکا جنگ تجاری ابتدا برای چین سپس برای دیگر کشورها مانند روسیه کلید زد.

ابتدا تعرفه وارداتی برای فولاد و آلومینیوم تعیین کرد این در حالی است که چین بزرگترین صادرکننده این نوع فلزات است و مقامات چینی اعلام کردند که تعیین چنین تعرفه‌ای اعلام جنگ تجاری برای چین است البته چینی‌ها هم واکنش‌های متقابلی را اعمال کردند. مقامات چینی هم برای طیف گسترده‌ای از محصولات وارداتی از آمریکا تعرفه تعیین کرده بودند.  

آمریکا پا فراتر گذاشت و صادرات هر گونه قطعات را به شرکت ZTE چین بزرگترین شرکت حوزه فناوری و نرم‌افزاری را ممنوع کرد.

این اقدامات تشدید جنگ تجاری بین دو کشور را طی روزهای گذشته سبب شد اما روز گذشته ترامپ از موقعیت قبلی خود عقب‌نشینی و اعلام کرده است که حمایت‌های خود را از ZTE شرکت چینی ادامه خواهد داد.

این پیامی برای بازارهای بورس آسیا شده تا به این نتیجه برسند جنگ تجاری بین آمریکا و چین دو قطب بزرگ اقتصادی دنیا در حال فروکش است.

تحلیل‌گر JP Morgan اعلام کرد: پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا متعهد شد که از شرکت‌تلکام ZTE چین حمایت کند و متعهد شد که سریعاً به تجارت با این شرکت برگردد سرمایه‌گذاران آن را پیامی بسیار مثبت ارزیابی کردند و قیمت‌ها بالا رفت.

روز یکشنبه ترامپ با توئیتی اعلام کرده بود که وی با رئیس جمهور چین برای رفع مشکل ZTE کار می‌کند. علاوه بر آن مقامات آمریکا آماده می‌شوند تا در واشنگتن با تاجران ارشد چینی برای رفع مشاجرات فعالان اقتصادی بین دو کشور بحث و مذاکره کنند.  

بر اساس گزارش بلومبرگ، امروز شاخص نیکی ۰.۴۷ درصد رشد کرد، شاخص تاپی‌ایندکس با ۰.۶۱ درصد مواجه شد. شاخص‌های هنگ‌سنگ، CSI۳۰۰ نیز به ترتیب ۱.۰۵ درصد و ۰.۷۷ درصد افزایش داشتند.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.