قدس آنلاین: تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی میان دانشگاه امام موسی کاظم(ع) کشور عراق و دانشگاه فردوسی مشهد امضاء شد.

امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های «فردوسی مشهد» و «امام موسی کاظم‌(ع) عراق»

به گزارش قدس آنلاین دکتر خاقانی، رئیس دانشگاه دولتی امام موسی کاظم (ع) کشور عراق  امروز ۲۴ اردیبهشت ماه در دیدار با دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: دانشگاه امام موسی کاظم (ع) که از نظر اداری وابسته به وزارت اوقاف عراق است و ۹ سال از تاسیس آن می گذرد. حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد، زبان انگلیسی و عربی، علوم اسلامی و قرآنی، مهندسی پزشکی و غیره از جمله رشته‌هایی هستند که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می شوند.

دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در ادامه عنوان کرد: امیدواریم این دو دانشگاه درجهت افزایش کیفیت آموزش رشته های تحصیلی در کنار کمیت توسعه داشته باشند و ما آماده ایم تا به یکدیگر کمک کنیم.

 وی با اشاره به قدمت ۷۰ ساله دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: همکاری با دانشگاه امام موسی کاظم (ع) از آن جهت برای ما اهمیت دارد زیرا مورد حمایت دولت عراق قرار دارد  و از طرف دیگر نام مقدس امام موسی کاظم (ع) باعث می شود تا ما وظیفه خود بدانیم که آنچه را که از دستمان بر می آید برای این دانشگاه انجام دهیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: هدف ما توسعه همکاری های دوجانبه با دانشگاه های کشورهای همجوار است.  

کافی در خصوص امتیازات دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: همجواری با بارگاه امام هشتم (ع) و امکانات سفر از شهرهای عراق به مشهد و همچنین امکانات اقامتی مناسب باعث گردیده است که دانشجویان و اساتید عراقی علاقمند به ادامه تحصیل و گذراندن دوره های آموزشی در این دانشگاه باشند.

وی گفت: مدیران این دانشگاه در جهت همکاری با دانشگاه های عراق مصمم هستند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد همچنین ابراز امیدواری کرد تا با امضاء تفاهم نامه میان دو دانشگاه همکاری های دوجانبه رسما آغاز گردد.

برگزاری دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه‌های علوم اسلامی و به‌کار گیری ظرفیت‌های دانشگاه امام موسی کاظم (ع) برای اعزام دانشجو به دانشگاه فردوسی مشهد از دیگر موضوعات مطرح در این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.