تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز میزهای مذاکره جهاد با اشغالگران را جلو نمی‌برد، میزهای مذاکره و قراردادها کاری از پیش نبرده و آنچه موثر بوده، مجاهدت بوده است، آینده فلسطین و آزادی قدس شریف را مجاهدان میدان نبرد و ایستادگی و مقاومت رقم می‌زند.

رئیسی: ‌مذاکره، جهاد با اشغالگران را جلو نمی‌برد/آزادی قدس شریف را مجاهدان میدان نبرد ‌رقم می‌زنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در اختتامیه کنگره افق نو در تالار صبا اظهار داشت: توجه به قدس شریف و فلسطین محور همایش افق نو بوده است؛ این نشست با حضور حق خواهان و عدالت خواهان از کشورهای مختلف جهان و با نگاه به آینده روشن و افقی نو و با موضوعی به عنوان مهمترین دغدغه مسلمانان و آزادیخواهان و حق خواهان در عالم قابل توجه است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تفاوت این نشست با ۵ نشست گذشته این کنفرانس در این است که این نشست در شهر مقدس مشهد و با عنایت امام رضا(ع) برگزار و تشکیل یافته است؛ قبل از ورود به بحث باید اشاره کنم به شخصیت تمدن ساز حضرت رضا(ع). تمدنی که به نام ایشان در این منطقه رقم خورد، تمدن رضوی و مدنیتی است که ابعاد مختلفی داشته و دارد.

رئیسی افزود: جریان حق خواهی و عدالت خواهی، جریان توجه به توحید و یکتاپرستی، امری بود که بنیانگذار آن، موسس دین بود و تمام جانشینان نبی مکرم اسلام تاکید بر یکتاپرستی داشتند اما وجود مقدس حضرت رضا(ع) با سخن گفتن با همه صاحبان علم و اندیشه و صاحبان مکاتب و به ویژه مکاتب توحیدی ائتلافی را شکل دادند که تشکیلش در آن زمان بی‌بدیل بود. امام رضا(ع) بنیانگذار گفتمان میان ادیان بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آنچه ایشان در این گفت‌وگو شکل دادند یک جبهه متحدی از یکتاپرستان و یک جبهه متحد از حق خواهان و عدالت خواهان بود؛ امروز با الهام از تمدن رضوی باید ائتلافی را بر ضد الحاد نوین رقم بزنیم. این همان جریان سرمایه داری است که درصدد از میان بردن حقوق انسانها و آزادیخواهی و عدالت خواهی است و دنبال اشغال کشورها و ضایع کردن حقوق ملتها است؛ جریان صهیونیستی و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند، مسئله‌شان از بین بردن حقوق همه انسانها است و کسانی که دارای اعتقاد به خدا هستند و همه کسانی که در عالم، عدالت خواه هستند، موضوع فلسطین و موضوع آزادی قدس شریف را به عنوان مهمترین دغدغه خود تاکید دارند.

رئیسی بیان کرد: امروز متر و معیار، موضوع فلسطین و قدس شریف است و اگر کسانی را بخواهیم متر و معیار عدالت خواهیشان را مشخص کنیم باید ببنیم چقدر دغدغه فلسطین و قدس دارند، ۷۰ سال قبل، ۸۰۰ هزار نفر آواره شدند و امروز این آوارگان فلسطینی بیش از ۵ میلیون نفر هستند. غزه تبدیل به یک زندان بزرگ شده و ساکنانش از همه امکانات محروم هستند و برخلاف همه قطعنامه ها، مسجدالاقصی در اشغال رژیم صهیونیستی است و آنها دنبال طرح وطن جایگزین بودند. این طرح بعد از گذشت ایام، راه به جایی نبرد و سپس دنبال شهرک سازی رفتند اما فلسطینیان به نخستین حقوق حقه خود نرسیدند.

وی ادامه داد: امروز تمامی قراردادها مثل اسلو و کمپ دیوید با بی توجهی صهونیست‌ها، جایگاه خود را از دست داده و در دوره رئیس جمهور قبلی آمریکا موضوع فلسطین متوقف شد، پیشنهاد اخیر ترامپ یک توطئه بزرگ است که انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس رقم بخورد. آنها درصدد هستند به جای اینکه فلسطین مسئله اول باشد، ایران را تبدیل به موضوع اول کنند، ایجاد داعش و القاعده و گروه‌های تکفیری با پول آل سعود همین هدف را دنبال کرد که داعش و القاعده با قتل و غارت و خون ریزی، زمینه را برای اشغال اشغالگران در فلسطین مهیا کنند.

وی افزود: هدف از این انتقال سفارت به بیت‌المقدس، عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و کشورهای دست نشانده آمریکا است و به دنبال آن می‌خواهند آوارگان فلسطینی را با دادن تابعیت، اسکان داده و مشکلی از این ناحیه ایجاد نشود. توطئه بزرگی در پیش است، امروز میزهای مذاکره جهاد با اشغالگران را جلو نمی‌برد، میزهای مذاکره و قراردادها کاری از پیش نبرده و آنچه موثر بوده، مجاهدت بوده است، آینده فلسطین و آزادی قدس شریف را مجاهدان میدان نبرد و ایستادگی و مقاومت رقم می‌زند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به کسب بیشترین کرسی‌ها توسط حزب الله در لبنان و ایستادگی مردم سوریه در جنگ نیابتی تاکید کرد: اینها نمونه‌های خوبی است، آنچه که نتیجه پیشنهاد جدید آمریکا است در این "روز نکبت"، این است که به نظر ما پیشنیه نشان داده که پیشنهاد کاملاً مواجهه با شکست است و شکست این اقدام، حتمی است، غیرت فلسطینی‌ها و اردنی‌ها را برخواهد انگیخت و این اقدام مردم غیرتمند فلسطین را در مقاومت و ایستادگی مصمم می‌کند. نتیجه پیشنهاد کاملاً روشن است.

رئیسی تصریح کرد: مسئله قدس را مگر توانسته‌اند به حاشیه برانند؟ این اقدام هیچ اثری در ایستادگی و مقاومت و حق‌خواهی و عدالت خواهی مردم فلسطین نخواهد داشت اما نکته بسیار مهم این است که این اقدام از بارزترین جلوه‌های تعدی به سرزمین ملتی است که ۷۰ سال آوارگی را تحمل کرده و متاسفانه ساختار روابط بین‌الملل بسیار ظالمانه است و بی عدالتی در این ساختار موج می‌زند. سازمانهای بین المللی در این نقض میثاق کجا هستند که فریاد بزنند؟ ساختار روابط بین الملل بسیار ظالمانه است و امروز باید قبل از هر کس سازمان ملل فریاد بزند. با وجود همه میثاقهای بین المللی این اقدام صورت گرفته و اگر این ساختار بازنگری نشود، این روش محکوم به نابودی است.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز در منطقه شاهد آن هستیم ایمان و اراده الهی مردم برای احقاق حقوق است اظهار داشت: آمریکایی‌ها دچار اشتباه بزرگ محاسباتی شده‌اند و فکر کرده‌اند می‌توانند با این روش کاری را به پیش ببرند، سخت در اشتباه هستند، باید بدانند امروز جنگ اراده‌ها است؛ آمریکایی‌ها اراده کرده‌اند اینها زنده نمانند، آنچه حاکم خواهد بود اراده ملتهایی است که از ایمان به خدا نشئت گرفته است.

رئیسی افزود: روز نکبت چه روزی است؟ همه روزهایی که شاهد سلطه سلطه گران هستیم و امروز، به این جهت روز نکبت است که از سویی مستکبران در حال افزایش ظلم فاحش هستند و بخشی که باید فریاد بزند، سکوت کرده است؛ امروز قدس آرمان عدالت خواهان سراسر عالم اعم از یهودی و شیعه و سنی و صاحبان ادیان و مکاتب است، ائتلاف جهانی علیه الحاد نوین شکل گرفته است. سرمایه‌داران و کمپانی‌های بزرگ اقتصادی مردم را در زیر جهان در زیر چرخ‌های خود در حال له کردن هستند. این ائتلاف ادیان ابراهیمی است که می‌تواند آنها را متوقف کند.

وی بیان کرد: باید حساب صهیونیست‌ها را از موسویان و حساب مستکبران از عیسویان و حساب آل سعود از مسلمانان باید جدا شود، اینها جدا هستند، اقدامات آل سعود را نباید به حساب اسلام گذاشت و اقدامات صهیونیست‌ها نیز نباید به نام موسی کلیم نوشته شود اینها اقدامات یک جریان فاسد سرمایه داری است اما جریان مقاومت به آنها اجازه نمی‌دهد به آرزوی خود برسند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز شاهد سیاست بدون معنویت و دین هستیم، آمریکا سیاست بدون معنویت و اخلاق را دنبال می‌کند که نتیجه آن تجاوز به حقوق ملتها و کلاهک هسته‌ای است؛ امام خمینی(ره)، پرچم اسلام ناب و سیاست همراه با اخلاق را دنبال کرد و امروز جانشین ایشان، امام خامنه‌ای، سخن و فریادشان همین است که باید سیاست ما و روابط ما براساس دین و معنویت و اخلاق باشد، سیاست ما براساس عقلانیت و معنویت و اخلاق و عدالت باشد، سیاست ورزی بدون عدالت و اخلاق و معنویت، راه به جایی نمی‌برد، امروز پرچم سیاست ورزی باید توام با اخلاق و عدالت و معنویت باشد و نتیجه این سیاست ورزی این می‌شود که در ۲۲ روز حکومت غاصب اسرائیل را به ستوه می‌آورند و امروز گنبد آهنین بر روی تل آویو کاری نمی‌تواند بکند زیرا جبهه مقاومت در منطقه قوی است.

وی افزود: آنچه سرنوشت منطقه را رقم خواهد زد، اراده جبهه مقاومت است که در این مسیر آنچه برایش مهم است اتکال به خدا و اعتماد به نفس است، امروز مدعیان حقوق بشر، بزرگترین ناقضان حقوق بشر در دنیا هستند و اگر قرار باشد کیفرخواستی برای آنها تنظیم کنیم، این کیفرخواست بسیار بلند است، تمام اقدامات آنها مصداق جنایت علیه بشریت است و جای جای این منطقه شاهد ظلم و تعدی آنها بوده اما امروز مردم جهان بیدار شده‌اند و این از برکت خون شهیدان است و این بیداری هرگز از بین نخواهد رفت و اصل بیداری اسلامی هرگز در فلسطین و مصر و اردن به سردی نخواهد گرائید و این بیداری روز به روز افزون خواهد شد.

رئیسی تاکید کرد: در این روز نکبت، آمریکایی‌ها سردمدار جریان جدیدی شدند، بیت المقدس مورد احترام همه ادیان توحیدی و آسمانی و ابراهیمی است، آنچه امروز آمریکایی‌ها صورت می‌دهند محکوم به شکست است و این جنایت بزرگ علیه مردم فلسطین و منطقه و مسلمانان است و هرگز غیرت فلسطینی‌ها و مسلمانان این اتفاق را اجازه نخواهد داد، موضوع اشغال فلسطین نیز همواره مورد اعتراض بوده و انتفاضه اول و دوم و سوم و چهارم موید این مطلب است، جمهوری اسلامی از روز نخست پیروزی انقلاب تاکید کرده است که براساس قانون اساسی و سخنان حضرت علی(ع) از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کند و در راس سیاست ما خواهد بود و امر آزادی قدس را بسیار نزدیک می‌دانیم، در واقع این آرمان هم اجرا شدنی است و هم بسیار نزدیک است.

وی بیان کرد: ما صلح عادلانه را برای همه جهان به رسمیت می‌شناسیم و معتقد به جنگ افروزی نیستیم اما با تمام وجود برابر جنگ افروزان می‌ایستیم و در این آرمان خسته نخواهیم شد؛ مسئله سنی و شیعه نیست، مسئله ظلم ظالمان و تعدی به حقوق انسانهای مظلوم است؛ انسانهایی که امروز دچار ظلم و تعدی شده‌اند. امیدواریم این مقاومت روز به روز افزون شود، تمدن رضوی، ائتلاف جهانی علیه الحاد نوین را آموزش می‌دهد و ما معتقدیم تمدن رضوی جریان ظلم ظالمان و ستم ستمگران را خاتمه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.