ساری- مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در استان خبر داد.

افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در مازندران / متولی جابجایی تیرهای برق نیستیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم شهابی ظهردوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه میانگین مصرف برق در کشور ۵ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: این افزایش مصرف در مازندران ناشی از تمایل تهرانی برای سکونت در مازندران است چراکه اغلب  پایتخت نشینان پس از بازنشستگی، مازندران را برای زندگی انتخاب می کنند.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین مبنی بر عدم جابجایی تیرهای قرار گرفته در وسط معابر، خاطرنشان کرد: شهرداری ها متولی جابجایی تیرهای برق بوده و با توجه به هزینه هایی که در رابطه با ساخت وسازها دریافت می کنند، باید این اقدامات را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه تلفات برق در استان ۱۲ و نیم درصد است، تاکید کرد: اغلب این تلفات ناشی از فرسودگی شبکه هاست.

شهابی از فرسودگی ۲۵ درصدی شبکه های برق مازندران خبر داد و گفت: در این رابطه تقاضای ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار کردیم چراکه مازندران مستحق خدمات بیشتر بوده و نیاز به اعتبارات بیشتری دارد.

وی با اعلام اینکه ۳ نیروگاه خورشیدی در استان دایر بود به راه اندازی ۴ نیروگاه دیگر در سالجاری اشاره کرد و افزود: ۵۵ نقطه در استان برای استقرار نیروگاه خورشیدی درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از مطالبات ۶۸ میلیارد تومانی شرکت از مردم در پایان سال ۹۵ گفت و ادامه داد: میزان مطالبات در پایان سال گذشته به ۸۷ میلیارد تومان افزایش یافت که رشد ۲۹ درصدی را نشان می دهد.

شهابی عدم پرداخت مطالبات از سوی مردم و شرکت ها را ناشی از مشکلات اقتصادی  جامعه دانست و یادآور شد: تمام تلاش مان را بکار گرفتیم اما توفیقی در کاهش مطالبات نداشتیم.

وی در پاسخ قدس آنلاین در رابطه با خاموشی تیرهای برق معابر گفت: سعی کرده ایم تا خاموشی معابر را کاهش دهیم اما بدلیل کمبود اعتبارات و کیفیت پایین لامپ های مورد استفاده، با مشکل مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در رابطه برق رسانی به ساخت و سازهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: متولی تخریب ساختمان های غیرمجاز نیستیم و بدون مجوز به سازه های اینچنینی برق نمی دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.