سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از صحبتهای سرمربی ذوب آهن گفت: از حرفهای امیر قلعه نویی خنده ام می گیرد و شگفت زده هستم.

کی روش: قلعه نویی و کریمی به من توهین می کنند/ یک ماه دیگر جای مرا می گیرند

به گزارش قدس آنلاین،  کارلوس کی‌روش قبل از تمرین صبح امروز سه شنبه تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اعلام فهرست این تیم برای حضور در جام جهانی گفت:  براساس قوانین بین المللی و فدراسیون جهانی باید لیست را آماده و به فیفا اعلام میکردیم. برای این فهرست بازیکنانی را که در شش ماه گذشته زیر نظر داشتیم به تیم ملی دعوت کردیم. 

وی در مورد انتخاب نفرات تیم ملی خصوصا بازیکنانی مثل بیت آشور و انتقاداتی که در این زمینه مطرح شده است گفت: ما فهرست ۳۵ نفره را به این خاطر اعلام کردیم که اگر در طول دوره آماده سازی بازیکنی دچار اتفاق ناخواسته ای شد بتوانیم بازیکن دیگری را جایگزین کنیم. 

کی روش ادامه داد: هدف ما این بود که بعد از بازی با ازبکستان لیست تیم ملی را اعلام کنیم اما از آنجا که برنامه اصلی جام جهانی به برنامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان تغییر کرد و این موضوع از طرف فدراسیون رخ داد به همین خاطر ما هم نمی‌توانستیم بعد از بازی با ازبکستان لیست را اعلام کنیم. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه صحبت هایش به اظهارات امیر قلعه نویی پیرامون زمان اعلام لیست تیم ملی اشاره کرد و گفت: واقعا او این حرف را زده است؟ واقعا خنده دار است. همانطور که گفتم اینکه لیست را چه زمانی اعلام کنیم را فیفا مشخص کرده است.  قلعه‌نویی یک شهروند ایرانی است، شهروند کشوری که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت تاریخی دارد. ایران کشور بزرگ و فوق‌العاده‌ای است، من هم یک پرتغالی هستم که دارم کارم را انجام می‌دهم، آیا فقط به این دلیل که او ایرانی است می‌تواند صداقت، وجاهت، حرفه‌ای بودن و اخلاق‌مداری در کار من را از بین ببرد؟

کارلوس کی روش در ادامه اظهاراتش پیرامون نظرات قلعه نویی گفت: این علامت سئوال گذاشته شده که به عنوان یک پرتغالی در ایران کار می‌کنم و کریمی و قلعه‌نویی این توهین‌ها را به من می‌کنند. فدراسیون هم مقابل این مسائل چشمانش را می‌بندد. قبلا هم گفتم اگر بنده بخواهم صحبتی انجام دهم همه از آن برداشت و توهین می‌کنند و می‌گویند فرهنگ ایران را زیر سوال برده‌ام که به هیچ وجه اینطور نیست، من یاد گرفته‌ام وقتی این صحبت‌ها انجام می‌شود تشکر کنم و فقط به کارم ادامه دهم.

کی روش در ادامه تاکید کرد: پاسخی به این اظهارات نمی دهم چرا که اگر پاسخ بدهم کمتر از یک دقیقه دیگر از فدراسیون تماس هشدار دهنده ای با من خواهند گرفت و می گویند که باید ساکت باشم. اگر پاسخ بدهم جریمه می شوم به همین خاطر از قلعه نویی تشکر می کنم و از او می خواهم به کارش ادامه دهد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: از صحبت‌های قلعه‌نویی سورپرایز و شگفت‌زده شدم. او مدعی شده بازیکنانش تحت تأثیر لیست تیم ملی با مسئله روحی و روانی مواجه شدند چون او بود که اجازه حضور بازیکنانش در تیم ملی را در طول فصل نمی‌داد و این مربی بود که به روند آماده‌سازی تیم ملی لطمه زد.

کارلوس کی روش که از اظهارات سرمربی ذوب آهن ناراحت بود اما نمی خواست این ناراحتی را بروز دهد بدون اینکه نامی از امیر قلعه نویی ببرد ادامه داد: این آقایان در یک ماه آینده جای من را می‌گیرند. بنابراین بهتر است که دیگر صحبتی انجام ندهم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.