یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا می‌گوید بعد از خروج این کشور از توافق هسته‌ای برجام رفتار ایران را در خلیج فارس تحت نظر دارد.

فرمانده آمریکایی: بعد از خروج از برجام رفتار ایران را در خلیج فارس زیر نظر داریم

به گزارش قدس آنلاین،یک مقام ارشد نیروی دریایی ارتش آمریکا گفته بعد از تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای «برجام» رفتار ایران در خلیج فارس را به‌دقت تحت نظر دارد.

به‌نوشته خبرگزاری رویترز، «جان ریچاردسون»، فرمانده عملیات نیروی دریایی ارتش آمریکا دوشنبه‌شب (بامداد سه‌شنبه به‌وقت تهران) همچنین گفته انتظار دارد بعد از خروج آمریکا از برجام با «دوره‌های ابهام» و افزایش سطح هشدار مواجه شود.

او در جمع گروهی از خبرنگاران گفت: «آنچه وارد آن می‌شویم دوره ابهام است و اینکه تمام دنیا چه واکنشی به تحولات اخیر نشان خواهند داد».

«ریچاردسون» تصریح کرد: «باید هوشیار باشیم، منظورم این است که بیشتر از معمول هوشیار باشیم تا بتوانیم هر نوع پاسخ جدید یا تحول جدید یا چیزی مانند آن را در نظر بگیریم».

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه هفته گذشته (۱۸ اردیبهشت‌ماه) کشورش را از توافق هسته‌ای با ایران خارج و اعلام کرد تحریم‌های تعلیق‌شده علیه ایران ذیل این توافق را احیا خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای بعد از سخنرانی ترامپ اعلام کرد تحریم‌های اقتصادی احیاشده علیه بخش‌های مختلف اقتصادی ایران پس از طی دوره‌های اجرایی ۹۰ و ۱۸۰ روزه اجرایی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.