یزد- مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: ۹۸ پروژه مخابراتی به مبلغ۶۶ میلیارد ریال در هفته ارتباطات به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از ۹۸ پروژه در هفته ارتباطات

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی مقوم صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۹۸ پروژه مخابراتی در هفته ارتباطات در زمینه های تاسیس، توسعه و نصب در سطح استان یزد به مبلغ۶۶ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: در استان یزد ۷۰۳ هزار و ۷۰۰ شماره تلفن ثابت وجود دارد که ۵۴۷ هزار و ۲۰۰ شماره مشغول به کار هستند و در ۱۵۰ مرکز تلفن شهری و روستایی قرار دارند.

وی افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت ۴۷ و ۴ دهم درصد است و متوسط کشور ۳۸ است که حدود ۹ واحد ضریب نفوذ تلفن ثابت از کشوری بالاتر است.

مقوم تصریح کرد: در بحث تلفن همراه یک میلیون و ۵۰۰ هزار شماره در استان یزد وجود دارد که یک میلیون و ۳۰۰ هزار شماره مشغول به کار است و برای هر ۱۰۰ نفر جمعیت استان یزد ۱۱۳ شماره تلفن همراه کار می کند و در طی شبانه روز نزدیک یک میلیون شماره موبایل در پیک کاری در حال کار هستند.

وی افزود: استان یزد از جمله استانهایی است که نسل ۴ و نیم جی را داراست و آخرین نسلی که در دنیا وجود دارد ۵ جی است که هنوز در حال انجام تست است.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: مجموعا ۲ هزار و ۲۵۴ کیلومتر از جاده های استان یزد تحت پوشش تلفن همراه هستند وظرفیت دیتا استان یزد ۱۶۱ هزار پورت است و ۷۳ هزار پورت مشغول بکار است.

مقوم اظهار داشت: در حال حاضر ۶ سایت وای فای در شهر یزد برقرار است و ۷۳ هزار و ۵۰۰ پورت ای. دی. اس. ال توسط شرکتهای دیگر در استان یزد فعال هستند.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: در زمینه ارتباطات راه دور ۲ هزار و ۹۸۱ کیلومتر فیبر بین شهرها و روستاها و مراکز تلفن و سازمانها و شهرستانها در استان یزد با ظرفیت انتقال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بین این سیستم ها فراهم شده است.

مقوم افزود:  در مجموع ۷۹۵ روستا دارای ارتباط مخابراتی هستند و ضریب نفوذ تلفن در روستاها ۴۰ و ۶ دهم نفر است.

وی گفت: در یکسال گذشته ۸ هزار و ۵۵ شماره تلفن ثابت در استان یزد ایجاد شده و ۱۲۱ هزار و ۸۵۰ شماره تلفن همراه جدید دایر شده است  و طی این مدت ۲۹۷ تکنولوژی سایت بی. تی.اس وارد مدار شد و ۶ هزار و ۴۰۰ پورت دیتا برای ظرفیت استان یزد دایر شده است و ۵۹۴ هزار تلفن ثابت در روستاها اضافه شده است.

مقوم اظهار داشت: در سال گذشته ۸۸۰ شماره تلفن بر بستر فیبر از مخابرات تا مقصد مشترک دایر شده است و مجموعا ۵۲ کیلومتر فیبر کابل نوری در استان اضافه شده است و ۶ مرکز تلفن روستایی تعویض سوئیچ انجام شده و ۶ مرکز روستایی به سیستم جدید مجهز شده اند.

وی افزود: طی یک سال گذشته ۸۷۵ پروژه با اعتبار ۸۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و ۹۸ پروژه با اعتباری ۶۶ میلیارد ریال در هفته ارتباطات به بهره برداری می رسد و منابع مالی پروژه ها از طریق درآمدهای شرکت مخابرات انجام می شود.

مقوم در مورد برنامه های سال ۹۷ گفت: ۳۴ سایت تلفن همراه ایجاد می شود و ۱۲ هزار پورت دیتا و ۴هزار و۷۰۰ شماره نیز به بستر فیبر و خدمات دیتا و صوت مجهز می شوند و همچنین ۱۱ سایت وای فای شهری در یزد دایر می شود تا نقاط مختلف  و مهم را تحت پوشش خود درآورد.

وی افزود: برای خدمات بهتر پروژه پی. او.تی. ام در ۱۱۱ نقطه استان نصب می شود و ظرفیت انتقال استان را برای مخابرات و سایر تلفن های همراه ایجاد می کند و ظرفیت انتقال را چندین برابر افزایش می دهد تا طی ۱۰ سال آینده در بخش انتقال دچار مشکل نباشیم.

مدیر مخابرات منطقه یزد اظهار داشت: استان یزد جزو ۵ نفر اول از نظر شاخص ها از لحاظ امکانات زیر ساختی در کشور است و در بخش ارتباطات در سال ۹۷ افزایش تعرفه و قیمت نداشتیم و بدهی مردم استان یزد در بخش تلفن همراه حدود ۷ میلیارد تومان و در بخش تلفنهای ثابت حدود ۸ میلیارد تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.