عضو شورای استان تهران گفت: مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی (تاکسی و اتوبوس) در کمیته انطباق فرمانداری تهران رد شد.

رد مصوبه افزایش کرایه‌های تاکسی و اتوبوس در تهران

قانبیلی اظهار داشت: مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش میانگین ۱۲.۵ درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس مورد بررسی قرار گرفت و در کمیته انطباق، کل این مصوبه رد شد.  

وی با اشاره به اینکه ایرادات قانونی به مصوبه شورای شهر تهران وارد بود، گفت: به عنوان مثال در مصوبه اخیر شورا نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی را شناور کرده بودند و بعضی از خطوط ۴ درصد تا ۲۲ درصد افزایش نرخ داشتند.  

وی تأکید کرد:‌ افزایش نرخ کرایه‌ها باید متناسب با رشد تورم باشد و هر چند درصد تورم داشته باشیم، باید نسبت به آن کرایه‌ها نیز افزایش یابد.  

عضو شورای استان تهران افزود: تبصره‌ای گذاشته بودند تا در ساعت پیک ترافیک ۲۰ درصد کرایه‌ها افزایش یابد و در روزهای برفی و بارانی نیز ۲۰ درصد افزایش کرایه داشته باشیم که این موضوع خلاف قانون بوده است.  

قانبیلی خاطرنشان کرد: بنابراین تمام مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش کرایه‌های تاکسی و اتوبوس رد شد.  

عضو شورای استان تهران افزود: با توجه به بازگشت مصوبه شورای شهر تهران در خصوص افزایش کرایه‌های اتوبوس و تاکسی، ‌بنابراین نرخ کرایه‌های این وسایل حمل و نقل عمومی قطعا تا نیمه خرداد افزایش نخواهد یافت.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.