سرمربی تیم ملی فوتبال ایران لیست ۳۵ نفره تیم ملی ایران را برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با ۴ دروازه‌بان کامل کرد تا به زودی یکی از جمع آنها خارج شود.

کار سخت کی‌روش در انتخاب دروازه‌بان تیم ملی برای جام جهانی

به گزارش قدس آنلاین،   کارلوس کی روش لیست ۳۵ نفره تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را اعلام کرد و در این لیست نام علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، رشید مظاهری و امیر عابدزاده بعنوان دروازه‌بان به چشم می‌خورد. کی‌روش چاره‌ای ندارد جز این که برای اعلام لیست نهایی تیم ملی به فیفا روی نام یکی از این چهار نفر قلم قرمز کشیده و سه نفر دیگری را راهی روسیه نماید. شاید سخت ترین تصمیم برای کی روش در اعلام لیست نهایی انتخاب دروازه‌بانی باشد که باید از جمع ملی پوشان جدا شود.

احتمال خط خوردن نام علیرضا بیرانوند کمتر از دیگران است. کی‌روش مسیر رسیدن به جام جهانی را با بیرانوند پیموده و دو سه سالی است که روی این دروازه‌بان برای جام جهانی سرمایه گذاری کرده است. بیرانوند به لحاظ تجربه حضور در چارچوب تیم ملی از دیگران پیش است و از آنجایی که دروازه‌بان مهمترین پست است، کی روش کمترین ریسک را روی این پست خواهد داشت. باوجود اینکه بیرانوند افت فاحشی در ماه های اخیر داشته و شاید به زعم کارشناسان از نظر فنی عقب تر از رقبای خود در تیم ملی باشد، اما نه تنها امکان خط خوردن او بسیار ضعیف و در حد صفر است، بلکه حتی امکان این که کی‌روش از او بعنوان دروازه‌بان اصلی تیمش استفاده نکند هم بسیار کم است.

میهمان ناخوانده لیست کی روش امیر عابدزاده است که با دعوت از وی خیلی‌ها شگفت زده شدند. اما بررسی عملکرد تنها دروازه‌بان لژیونر تیم ملی نشان می‌دهد کی‌روش چشم بسته عابدزاده را به تیم ملی دعوت نکرده است. گرچه عابدزاده تنها در ۸ بازی و آن هم اواخر فصل برای تیمش به میدان رفت، اما عملکرد خوب او همراه با کلین شیتهای امتیاز آور منجر به صعود ماریتیمو به رده هفتم جدول شد. 

شاید به نظر بیاید که عابدزاده می‌تواند یک گزینه برای خط خوردن از لیست نهایی تیم ملی باشد، اما دو فاکتور این احتمال را ضعیف می کند. اول لژیونر بودن او و دوم عملکرد خوبش در لیگ برتر پرتغال.

سید حسین حسینی رکورددار بیشترین دقایق گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران و دروازه‌بان جوان استقلال که با سرعت پله‌های ترقی را پیمود اما به یکباره و پس از رکورد شکنی با موانعی روبرو شد و به نظر می‌رسد پیشرفت او متوقف شد تا جایی که حتی جایگاه ثابتش در ترکیب تیم استقلال را هم از دست داد. حسینی می‌تواند در آینده حرف اول را در چارچوب دروازه تیم ملی بزند. اما در شرایط کنونی موقعیتش در تیم ملی با اما و اگر مواجه است. به خصوص که حسینی تنها دروازه‌بان حاضر در لیست تیم ملی است که در تیم باشگاهی‌اش فیکس نیست و به خصوص در هفته‌های آخر بیشتر روی نیمکت حضور داشته تا درون دروازه.

تنها نماینده تیم نایب قهرمان و رکورد دار دقایق بازی در فصل گذشته یکی دیگر از انتخاب‌های کی‌روش در درون دروازه است. مظاهری در این فصل کم گل نخورده اما روی بسیاری از گلهایی که خورد مقصر نبود و در بسیاری از دقایق هم ناجی تیمش شد. نقش مظاهری در نایب قهرمانی ذوب آهن کم نبود. او تنها بازیکنی است که در همه بازی های تیمش در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده و پر بازی ترین بازیکن ایران و شاید آسیا بوده است. از آنجایی که مظاهری تنها بازیکن ملی پوش ذوب آهن است شاید کمتر از رقبا در معرض خطر خط خوردن از لیست نهایی تیم ملی قرار داشته باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.