بجنورد- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی در همایش تجلیل از خیران ، حامیان گفت :از مجموع ۵۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی ۳۰ هزار مددجو در مناطق محروم این استان ساکن هستند.

سکونت ۳۰ هزار مددجو در مناطق محروم

به گزارش قدس آنلاین،به نقل از اداره روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی، در این همایش با اعلام اینکه هم‌اکنون ۶۵۱ روستا از مجموع ۸۴۰ روستای این استان در ضریب محرومیت بالا قرار دارند، گفت: ۱۹۰ روستای استان در ضریب محرومیت شش،۳۳۴ روستا در ضریب محرومیت هفت و ۱۲۷ روستا در ضریب محرومیت هشت قرار دارند.
 
اهرابی بابیان اینکه استان خراسان شمالی دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است که از این رقم ۵۰ هزار خانوار به‌صورت دائمی، تک خدمتی و چند خدمتی و همچنین ۴۰ هزار نفر نیز در قالب اقشار آسیب‌پذیر از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند، افزود: از مجموع خانوارهای تحت حمایت ۳۰ هزار مددجو در مناطق محروم این استان ساکن هستند که برای رفع فقر در این خانوارها نیازمند یک حرکت جهادی هستیم.
وی در ادامه با قدردانی از همکاری مردم خراسان شمالی با کمیته امداد این استان، بیان کرد: باوجوداینکه خراسان شمالی جزو ۱۰ استان محروم کشور است اما مردم در همه حال دستگیر نیازمندان هستند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی استقلال اقتصادی ۱۷ هزار خانوار توانمند شده، طی چند سال اخیر را رهاورد همراهی خیران با این نهاد در عرصه فقرزدایی دانست و گفت: افتخار بزرگی است که ارزشمندترین خدمت کمیته امداد فراهم کردن بستر لازم برای رساندن کمک خیران به دست نیازمندان است.
اهرابی با یادآوری اینکه ۳۰۰ هزار نیکوکار در خراسان شمالی با کمیته امداد این استان همکاری دارند، گفت: ۱۵۵ هزار نفر از این افراد در قالب طرح صدقات و ۲۶ هزار نفر در قالب طرح اکرام و سه هزار نیکوکار نیز در حوزه زکات سالیانه کمک‌هایشان را به محرومان این نهاد اهدا می‌کنند.
وی در ادامه یکی از کارهای شایسته این نهاد را برپایی مراکز نیکوکاری در مساجد و محلات عنوان کرد و ادامه داد: این اقدام کاهش فاصله طبقاتی محرومین را به دنبال داشته است و هم‌اکنون ۱۵۵ هزار نفر از مردم این استان در این طرح مشارکت دارند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه مردم عزیز این استان طی سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان به محرومان تحت حمایت این نهاد کمک کردند، افزود: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن در قالب صدقات به دست نیازمندان رسیده است.
وی با یادآوری اینکه ۱۰۶ هزار خانوار این استان مشترک صندوق صدقات کوچک هستند، افزود: طی سال گذشته مردم این استان روزانه ۴۷ تومان صدقه پرداخت کردند.
اهرابی با تأکید بر اینکه کمیته امداد خراسان شمالی تمامی کمک‌های مردمی را طبق تکلیف قانونی و شرعی و بر اساس نیت خیران هزینه می‌کند، افزود: از مجموع کل کمک مردمی در سال گذشته، ۲۱ درصد در بخش مسکن، ۲۴ درصد در بخش جهیزیه، ۳۴ درصد در بخش‌های درمانی، کمک موردی، وام قرض‌الحسنه و تحصیلی هزینه شده است و همچنین چهار درصد در بخش اشتغال و شش درصد نیز در بخش فرهنگی هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.