قدس آنلاین-محمد رضایی: نماینده مردم درگز در مجلس گفت: مشکلات عدیده و روزافزون مشهد باعث فراموش کردن مجموعه دولت از دیگر نقاط استان بویژه مناطق کم برخوردار خراسان رضوی شده است.

اعتبارات سفرهای استانی دولتها فقط در مشهد هزینه می شود

عبدالله حاتمیان، نماینده مردم درگز در مجلس با بیان این مطلب به خبرنگار قدس آنلاین گفت:اعتبارات همه سفرهای استانی دولتها به دلیل بزرگ بودن مشکلات مشهد در  مرکز این استان (مشهدمقدس) هزینه می شود.

وی افزود: با توجه به سفر ۲۷ میلیونی زائران به مشهد و بزرگترین نقاط حاشیه نشینی در این کلانشهر مذهبی لازم است ردیف بودجه ای خاص برای این شهر تخصیص یابد وبه مشکلات مشهد مانند یک استان، واحد بصورت مستقل رسیدگی شود.

این عضو خانه ملت همچنین با بیان اینکه مشکلات مشهد باعث آسیب  رسیدن به دیگر  نقاط خراسان رضوی شده تاکید  کرد:در صورت عدم رسیدگی به مشکلات دیگر شهرهای استان خراسان رضوی  یقینا حاشیه نشینی و به تبع آن بزهکاری و آسیبهای اجتماعی در مشهد افزایش خواهد یافت.

حاتمیان با بیان اینکه : اگر مشهد دارای ردیف بوجه مستقل نشود، همه شهرستان‌هایی که همراه مشهدهستند، ضرر می‌کنند گفت: اینکه استانهای جدید تشکیل بدهیم اما مشهد مستقل نباشد باز هم باعث آسیب اقتصادی و توسعه ای برای بقیه نقاط استان خواهد بودبنا براین لازم است از سوی دولت و مجلس در این زمینه تجدیدنظر شود.

به گفته وی پیشنهاد نمایندگان برای ایجاد استان خراسان مرکزی، برای تمرکز بر مشکلات کلانشهر مشهد انجام شده زیرا رشد جمعیت و مهاجران خارجی در مشهد، بالا رفتن آمار افراد بی‌شناسنامه وشرایط خاص مذهبی و زیارتی حاکم در خراسان و مشهد مهاجرپذیر بودن این کلانشهر این نگاه را افزایش داده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.