قدس انلاین : دادستان مشهد از رسیدگی مجدد به اتهامات 3 متهم دیگر پرونده متجاوزان به‌عنف معروف به «خرچنگ‌های سیاه» در دادگاه‌های کیفری مشهد خبر داد.

حکم 3متهم دیگر پرونده خرچنگهای سیاه هم بزودی اجرا میشود

غلامعلی صادقی در حاشیه اجرای حکم اعدام دو متجاوز به عنف، اظهار کرد: در پی درخواست مردم و نیاز جامعه، این پرونده با سرعت در پلیس رسیدگی شد و در دادسرا و دادگاه‌ها نیز رسیدگی‌های لازم صورت گرفت، احکام مقتضی صادر شد و پس از تایید دیوان عالی کشور حکم اعدام در مورد دو نفر که شما شاهد آن هستید، امروز اجرا شد.

وی در خصوص وضعیت دیگر متهمان این پرونده نیز گفت: در مورد بقیه متهمین، قرار شده، پرونده مجدد در دادگاه رسیدگی شود و آنچه در نتیجه نهایی اعلام شد، در خصوص سه متهم دیگر نیز اجرا می‌شود.

دادستان مشهد افزود: احکام متجاوزانی که به مال، جان و ناموس مردم تجاوز می‌کنند، با دقت، سرعت و قاطعیت حکم صادر شده و اجرا می‌شود. 

وی با تقدیر از عملکرد پلیس در رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها، تصریح کرد: پلیس با ساز و کاری که در اختیار دارد، جرایم را خیلی به‌سرعت همراه با دقت کشف می‌کند و پرونده‌ تشکیل می‌دهد که این هم جزو همین موارد بود، با تلاش خوبی که صورت گرفت، هم در مرحله اقدامات پلیس و هم در مرحله دادسرا و دادگاه‌ها با کمترین زمان این حکم صادر شد و قطعی شد.

صادقی با هشدار به شهروندان نسبت به رعایت نکات ایمنی لازم برای مصون ماندن از این‌گونه حوادث، بیان کرد: خانواده‌ها مراقبت‌های لازم را داشته باشند و به هشدارهایی که از طریق رسانه‌ها گفته می‌شود، توجه جدی‌تری داشته باشند.

وی گفت: به افرادی هم که فکر می‌کنند، جرمی را مرتکب می‌شوند، از دید پلیس و رسیدگی دستگاه قضایی به دور هستند، تذکر می‌دهم، از این خواب غیرواقع بیدار شوند و به خودشان بیایند و بدانند در این ایام که یکسری جرایم اتفاق افتاد، به‌سرعت جرم کشف و متهمان دستگیر شدند، بنابراین، هیچ جرمی از دید پلیس و دستگاه قضا مخفی نمی‌ماند.

دادستان مشهد در خصوص جرایم مشابهی که اخیرا رخ داده است، اضافه کرد: با دستگیری سریع و قاطع متهمان یا در مرحله تشکیل چرونده هستند، یا برای‌ آنها حکم صادر شده که حتما این احکام اجرا می‌شود یا در مرحله رسیدگی و صدور حکم هستند که در روزهای آینده نیز شاهد اجرای احکام قاطع دیگر در این زمینه خواهیم بود که بتواند ضامن امنیت جامعه باشد.

وی در خصوص پرونده قتل دو کودک در مشهد اضافه کرد: پرونده قتل دو کودک به‌سرعت در مرحله پلیس و دادسرا تشکیل پرونده شد و پرونده‌ها با کیفرخواست به دادگاه کیفری خراسان رضوی ارسال شده که دادگاه کیفری نیز با تاکیدی که رئیس کل دادگستری خراسان رضوی داشتند، به‌صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند و پس از صدور احکام لازم باز هم از مردم دعوت می‌کنیم تا برای اجرای آن احکام که مطمئناً برای ثبات امنیت جامعه اثر منحصر به‌فردی دارد، حضور بیابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.