قدس انلاین : بر اساس ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب رتبه نخست در جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور شد.

رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب نخبگان ایرانی
 
به گزارش قدس انلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر کیهان گنودی، معاون مدیر بین‌الملل معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ای که از سال گذشته در قالب جذب نخبگان و فناوران ایرانی مقیم خارج از کشور در سطح مراکز علمی و دانشگاهی کشور و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا شد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدامات مهم و موثری را در این زمینه به اجرا رسانده است.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس این برنامه، اعضای هیات علمی، نخبگان، فناوران و دانش آموختگان ایرانی مقیم خارج از کشور که در یکی از دانشگاه های معتبر جهان که در رتبه بندی های بین المللی در ردیف ۵۰۰ دانشگاه برتر محسوب می شوند، در قالب استاد مدعو، فرصت های مطالعاتی، دوره های پست دکترا، گذراندن دوران سربازی، ایجاد شرکت های دانش بنیان و یا مشارکت در ایجاد این شرکت در یک بازه زمانی یک تا دو سال جذب دانشگاه می شوند.
معاون مدیر بین الملل معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: شرکت در همایش ها و کنگره های علمی، برگزاری کارگاه های علمی و تخصصی و حضور به عنوان سخنران از دیگر زمینه های جذب اعضای هیات علمی، نخبگان، فناوران و دانش آموختگان ایرانی مقیم خارج از کشور محسوب می شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حمایت های مالی در این زمینه در دانشگاه ها می نماید.
گنودی تصریح کرد: شاخص ارزیابی دفتر امور بین الملل از پایگاه، شاخص نظرسنجی متقاضیان، شاخص درخواست های بررسی نشده، شاخص زمان ارزیابی، شاخص میانگین رتبه دانشگاه (درخواست‌های قبول شده)، شاخص تعداد درخواست از جمله مواردی است که بر اساس آن دانشگاه ها و مراکز علمی سطح کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۹ عضو هیات علمی و دانش آموخته ایرانی مقیم خارج از کشورهایی همچون آلمان، استرالیا، آمریکا، انگلیس، مالزی و  سنگاپور جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد شدند.
معاون مدیر بین الملل معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب رتبه نخست در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در جذب نخبگان و فناوران ایرانی مقیم خارج از کشور شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.