کرج- استاندار البرز گفت: تمامی دستگاه ها باید علاوه بر جذب اعتبارات، با تعامل و هم افزایی درصدد ارائه و اجرای برنامه های کارشناسی حوزه اجتماعی برای کاهش و کنترل آسیب ها باشند.

دستگاه های اجرایی درصدد جذب اعتبارات ملی در حوزه آسیب های اجتماعی باشند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی در جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان البرز که پیش از ظهر امروز سه شنبه برگزار شد با تاکید برتقویت همراهی و هم افزایی دستگاه های در این بخش افزود: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی منوط بر مشارکت جدی تمامی مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه دولت اهتمام ویژه ای در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دارد، ادامه داد: اهمیت حوزه اجتماعی به اندازه ای است که مقام معظم رهبری به جد طی جلساتی مستمر طرح ها و برنامه های این بخش را دنبال می کنند.

نجفی گفت: در جهان امروز با توجه به گسترش رسانه ها و فضای مجازی، جوامع در معرض آسیب های فراوانی هستند که کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست و بدلیل ایدئولوژیی که داریم بیشتر مورد هجمه قرار می گیریم، بنابراین ساماندهی این امور بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای ارائه شده در ماه مبارک رمضان جرائم کاهش می یابد افزود: این امر بر اثر آمادگی جامعه محقق می شود از این رو با استفاده از آموزه های دینی و همراهی مردم می توان تهدیدها را کاهش داد.

استاندار البرز اضافه کرد: نقش دستگاه هایی همچون بهزیستی و کمیته امداد بسیار تاثیرگذار است چراکه اگر این امر محقق نمی شد به طور قطع بر آمار آسیب ها افزوده می شد.

وی به ضرورت عنایت ویژه به خانواده های زندانیان اشاره کرد و گفت: این خانواده ها به دلایل مختلف در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.

نجفی افزود: در کشور ۴۵۰ میلیارد تومان در دو بخش به آسیب های اجتماعی تعلق گرفته که با ارائه طرح هایی با قابلیت اجرا می توان اعتبار بیشتری را جذب استان کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های ذیربط در این حوزه باید طرح و برنامه داشته و بر اساس آن اقدامات لازم را دنبال کنند چراکه لحظه ای غفلت، استان را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد.

استاندار البرز با اشاره به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) گفت: این طرح در جهت کاهش آسیب های اجتماعی برای جوانان و نوجوانان نقش پررنگی ایفا می کند از این رو ضرورت دارد که برای اجرای آن با جدیت وارد عمل شد.

وی افزود: باید با طرح های حساب شده و کارشناسی، درصدد جذب اعتبارات بیشتر باشیم و در این حوزه حساس نباید حتی یک ریال از اعتبارات مصوب بدون استفاده از استان خارج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.